• شنبه ٣ خرداد ١٣٩٩-١١:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٣٥
رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران عنوان کرد

بهره برداری از پیاده روها شمشیر دولبه

رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران پیشنهاد شهرداری برای بهره برداری از پیاده روها را شمشیر دو لبه دانست و اعلام کرد: حتما باید پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی این لایحه ارائه شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد لایحه شهرداری تهران در مورد بهره برداری برخی مشاغل خاص از پیاده روها، گفت: لایحه ای از سوی شهرداری تهران برای اخذ اجاره بهره برداری از پیاده روها برای برخی مشاغل خاص ارسال شده که در کمیسیون‌های تخصصی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در عمده کشورهای خارجی به برخی از صنوف همچون رستوران ها، کافه ها و...  اجازه داده شده است که از فضای پیاده روها استفاده کنند، افزود: در شهرهایی همچون وین، لندن، پاریس و ... به صنوف اجازه داده می شود که از قسمتی از پیاده رو استفاده کنند؛ اما دقت داشته باشید که پیاده رو و مسیرهای آنها عریض است و چیدن میزو صندلی راه کسی را نمی بندد، این در حالی است که در تهران معابر غیراصولی و باریک هستند و قطعا چیدن میز و صندلی راه را بر مردم می بندد.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه باید این طرح تنها در پیاده روهای خاص و عریض اجرایی شود،  اظهار کرد: از سویی دیگر شهرداری تهران لیستی از مشاغل را ضمیمه این لایحه کرده که برخی از این مشاغل به دلیل جنس فعالیتشان برای همه خوشایند نیست، چراکه مشاغلی همچون طباخی، جگرکی ، قهوه خونه و... جزو مشاغلی هستند که برای همه افراد جامعه خوشایند نیست و بعضا افرادی هستند که از بوی جگر یا کله پاچه ناراحت می شوند.


وی با تاکید بر اینکه این لایحه یک شمشیر دو لبه است که می‌تواند بسیار موثر باشد؛ اما از سوی دیگر اجرای نادرست و عدم نظارت بر حسن اجرای آن می‌تواند موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم کند و حتی موجب سدمعبر شود، گفت: این لایحه در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است و قطعا پیش از تصویب تمام جوانب آن سنجیده می شود و لازم است حتما پیوست های احتماعی و فرهنگی این لایحه با دقت بررسی شود.


خلیل آبادی در خاتمه افزود: باید در این لایحه راه بر هرگونه تفسیر بسته شود بگونه ای که علاوه بر تعیین مشاغل، ساعت و نحوه فعالیت، حتی نوع چیدمان مبلمان و متریال آن تعیین شود تا از بروز هرگونه مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: