• پنج شنبه ١ خرداد ١٣٩٩-١٥:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٢١
حجت نظری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نهادهای مسئول نسبت به ایمنی بازار تهران حساس شوند/ نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ایمنی بازار تهران تمام دستگاه‌های متولی باید تصمیمی قاطع اتخاذ کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران "حجت نظری" عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت بازار تاریخی امین‌السلطان و ایمن نشدن آن گفت: متاسفانه طی دو مرتبه بخشی از سقف بازار تاریخی امین‌السلطان در مجاورت میدان امین السطانی در پی بارش باران ریزش کرد که خوشبختانه با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بازار این حادثه خسارت جانی نداشت، اما این حوادث می‌تواند زنگ خطری جدی برای ایمنی سازه‌ای بازار بزرگ تهران باشد.

نظری با اشاره به قدمت تاریخی بازار امین‌السطان و مجموعه بازار تهران گفت: بازار امین‌السطان جزو قدیمی‌ترین سراها در بازار تهران است که قدمتش به دوره قاجار بازمی‌گردد و از این حیث یکی از فضاهای واجد ارزش به شمار می‌رود. البته در نقاط مختلفی از بازار تهران نیز چنین فضاها و بناهای ارزشمندی وجود دارد که کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اقدامات قابل توجهی برای حفاظت از آنها انجام داده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لازم است که بازار سنتی تهران به عنوان نمادی از تجارت و نیز یکی از رئوس اصلی تجارت در کشور ایمنی کافی را داشته باشد. مجموعه بازار تهران از جهات مختلفی دارای اهمیت است و به دلیل پیشینه، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی که دارد، امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی در شهر شناخته می‌شود؛ بنابراین معتقدم همه دستگاه‌ها و نهادها باید نسبت به ایمنی آن حساس باشند.

وی افزود: متولی بخش عمده بازار، سازمان اوقاف است و این سازمان وظیفه دارد، نسبت به ایمنی آن حساس باشد و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دیگر دستگاه‌ها نیز باید به وظایف خود در قبال ایمنی بازار عمل کنند، گفت: وزارت میراث فرهنگی، شهرداری تهران، صنوف و ... هم دارای مسئولیت‌هایی هستند و به نظرم برای حل معضل ایمنی بازار تهران که سال‌هاست محل مناقشه و بحث قرار دارد، باید یکبار هم که شده تمام دستگاه‌های متولی تصمیمی قاطع و البته اجرایی و عملیاتی اتخاذ کنند.

نظری افزود: لازمه این تصمیم پذیرش نقش هر یک از این دستگاه‌ها و نهادها در ایمنی بازار است. نباید هر دستگاهی مسئولیت خود را به گردن دیگری انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما در شورای شهر تهران این آمادگی را داریم که هرگونه همکاری با دستگاه‌های مسئول داشته باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: