• چهارشنبه ٣١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٦:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨١٨
سید محمود میر لوحی در گفت و گو با همشهری؛

نگرانیم تهران مانند خوزستان و لرستان دوباره وضعیت بحرانی پیدا کند

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مردم و خدمتگزاران آنان نگران هستیم که نکند یک وقت ما هم مانند خوزستان و لرستان در خصوص شیوع ویروس کرونا دوباره وضعیت بحرانی پیدا کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران و به نقل از روزنامه همشهری صبح دیروز در جلسه علنی شورای شهر تهران «پنهان ماندن آمار تفکیکی و استانی مبتلایان به بیماری کرونا» موضوع نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود. محمدجواد حق‌شناس گفت: «توقف اعلام آمار تفکیکی مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا با توجه به شرایط جمعیتی و سطح شیوع بیماری در پایتخت، به یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر تهران تبدیل شده و این خواسته قانونی بدون ارائه هیچ دلیل و توضیحی به اجرا درنیامده است.» وی یادآور شد که «بنابراین در راستای عمل به وظایف قانونی شورا درخواست می‌کنیم دستور فرمایید مراتب ذیل به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شود.» او به اصول ششم، هفتم و یکصدم قانون اساسی و قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران در باب وظایف و اختیارات کلی استناد کرد و گفت: «ادامه این روند نتیجه‌ای جز کم‌توجهی بیشتر شهروندان به توصیه‌های پزشکی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه ندارد.»

همین شد که بعد از این جلسه احضاریه‌ای به رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ابلاغ شد. ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر در این‌باره به همشهری می‌گوید: «موضوعی که آقای حق‌شناس مطرح کرده، برای رعایت حقوق شهروندی و شفافیت است و هیچ قصدی برای ایجاد التهاب در جامعه نداشتند.»

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر نیز به همشهری توضیح می‌دهد: ‌«متن شکایت را آقای حق‌شناس هم ندیدند، اما قرائن نشان می‌دهد که مسئله آمار فوتی‌ها و اتفاقات بحران کرونا بوده است. 3بحث در اینجا مطرح است؛ اول اینکه واقعیت میدانی روشن است که چه اتفاقی افتاده است. در شهرداری تهران و به‌طور مشخص در سازمان بهشت زهرا مشخص است که تعداد فوتی‌های کرونایی چقدر است. چه آنهایی که در بیمارستان فوت کردند و چه آنها که در منازل خود به‌خاطر بیماری کرونا از دنیا رفتند، در نهایت به بهشت زهرا منتقل شدند. خود شورای شهر و شهرداری تهران مرکز این اطلاعات است.» او ادامه می‌دهد: «علت اینکه دوستان اصرار دارند، حاوی 2 نکته دیگری است: یکی اینکه خود مردم ما محرم هستند و می‌دانند و نباید از آنها کتمان شود. نکته دوم اینکه نگرانی‌هایی وجود دارد و بالطبع ما هم مانند وزارت بهداشت و ستاد کرونا نگران هستیم که وقتی آمارها کمتر اعلام می‌شود، مردم احساس می‌کنند جامعه عادی شده است. متأسفانه عادی شدن موضوع را هم‌اکنون شاهد هستیم و چند روزی در محل ساختمان شورای شهر می‌بینم که ترافیک برگشته است. مسافران مترو هم به مرز یک میلیون نفر رسیده و همه اینها حاکی از این است که شاید بعضی‌ها فکر می‌کنند شرایط عادی شده است. ما به‌عنوان نمایندگان مردم و خدمتگزاران نگران هستیم که نکند یک وقت ما هم مانند خوزستان و لرستان دوباره وضعیت بحرانی پیدا کنیم. تهران هم همیشه سهم قابل توجهی از بیماران، بستری‌ها و فوتی‌ها داشته است.» میرلوحی می‌گوید: «تأکید دوستان ما بر این است که اطلاعات دقیق‌تر اعلام شود. اتفاقا تأخیر در اعلام سبب شده برخی رسانه‌های بیگانه طوری وانمود می‌کنند که تعداد فوتی‌ها بیشتر از اینها است. اینطور نیست، در واقع استاندارد سازمان جهانی بهداشت این است که تعداد مشکوک‌ به کرونایی را با مبتلایان قطعی جدا می‌کنند. الان در آمریکا، برزیل، اروپا و حتی روسیه به وضعیتی رسیدند که تازه متوجه این بیماری شدند، اما جمهوری اسلامی در شرایطی که تنها بود و آمریکا و اروپا متوجه بیماری کرونا نبودند، به جای اینکه آنان با مردم ما همدردی کنند، نمک به زخم می‌پاشیدند. بحث هم این است که وقتی مردم را محرم بدانیم، آنها هم بهتر همکاری خواهند کرد. همچنین بهتر می‌شود مبارزه کرد و فرصت و زمینه را از فرصت‌طلبان که می‌خواهند دولت و نظام را زیر سؤال ببرند، از آنها گرفته خواهد شد. مسئله این است و اگر موضوع همین باشد، فکر می‌کنیم که سوءتفاهم از سوی آقای حق‌شناس رفع می‌شود. وکیل ایشان رفتند و اصلا معلوم نیست اصل شکایت چیست، اما امیدواریم که ‌چیزی نباشد.  مجید فراهانی؛ عضو دیگر شورای شهر تهران نیز می‌گوید: ما اعضای شورا قسم یاد کردیم که وظایف نمایندگی مردم را ایفا کنیم لذا چگونه است که برادرمان آقای دکتر محمدجواد حق‌شناس صرفا به‌خاطر ایفای وظایف نمایندگی مردم توسط برخی دستگاه‌ها با طعنه و توبیخ و احضار روبه‌رو شده است لذا امیدوارم عمل به عهد و پیمان‌مان با مردم و ادای حق به شهر پیشقدم باشیم تا موجبات رضایت مردم که شعبه‌ای از رضایت الهی است را فراهم کنیم.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: