• شنبه ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٢:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٤٩
حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس:

یادمان سردار سلیمانی چه زمانی در پایتخت نصب می‌شود؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از آغاز ساخت یادمان سردار سلیمانی خبر داد و گفت: شورای شهر پیگیر نصب این یادمان برای یک ماه آینده در پایتخت است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره ساخت یادمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یادمان شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: شورای شهر به صورت دائم پیگیر ساخت یادمان سردار سلیمانی بوده است و در واقع این موضوع جهت تسریع در شورای شهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه ساخت سردیس سردار سلیمانی و مدافعان سلامت بر عهده سازمان زیباسازی تهران واگذار شده است، گفت: مدت زمان ساخت سردیس متفاوت است ولی برای اینکه اثری فاخر تهیه شود این موضوع زمان‌بر خواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلی در تامین هزینه مورد نیاز برای ساخت سردیس نداریم، گفت: اینکه تاکنون چرا سردیس شهید سپهبد سلیمانی ساخته نشده است را دوباره پیگیری می‌کنم و اگر  تعللی باشد آن را در شورای شهر تذکر می‌دهیم البته به گمانم زمان بردن این قضیه مربوط به دقت در طراحی و فرایند تهیه است. 

خلیل آبادی با اشاره به اینکه شورای شهر پیگیر نصب این یادمان طی یک ماه آینده در پایتخت است، خاطرنشان کرد: زمانی که مصوبه‌‌های مختلف در شورای شهر به تصویب می‌رسد باید در فرمانداری تهران نیز تایید شود و از زمان تصویب تا ابلاغ اجرا حداقل یک ماه زمان می‌برد. که البته فرمانداری این موضوع را تایید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: مراحل ساخت یادمان سردار سلیمانی آغاز شده است و پس از ساخت به صورت کامل در محل مناسب در پایتخت نصب خواهد شد.

خلیل آبادی درباره نامگذاری خیابان های پایتخت به نام مدافعان سلامت گفت: این موضوع در شورای شهر تصویب شد و تا زمانی که پلاک کوبی انجام گیرد حدود یک ماه زمان می‌برد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در دوشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: بر همین اساس جلسات مشترکی را در ارتباط با حفظ ابنیه تاریخی در پایتخت خواهیم داشت و بازدیدهایی نیز از بناهای تاریخی توسط اعضای شورای شهر صورت می‌گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: