• شنبه ١٣ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٤٤
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

برای ورود به مترو و اتوبوس ماسک ارزان یا رایگان توزیع شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکی از راهکارهای اجرای طرح «اجبار استفاده از ماسک و دستکش در متر و اتوبوس» را توزیع رایگان یا فروش اقلام بهداشتی در گیشه‌های بلیط فروشی مطرح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو راهکار ابتدایی برای اجرای طرح «اجبار استفاده از ماسک و دستکش در متر و اتوبوس» وجود دارد، توضیح داد: نخست، هر مسافری بدون ماسک و دستکش اجازه ورود به مترو و اتوبوس را ندارد. بنابراین می‌بایست مقابل درهای ورودی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، نیروهای نظارتی حضور داشته باشند و این مسئله را کنترل کنند.

او در ادامه افزود: راهکار دوم توزیع ماسک و دستکش در ورودی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس است. مسافرانی که از ماسک و دستکش استفاده نکرده‌اند، برای ورود به ایستگاه این اقلام بهداشتی را دریافت خواهند کرد.

هاشمی با بیان اینکه توزیع ماسک و دستکش در ورودی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نیز به دو روش رایگان و فروشی ممکن خواهد بود، گفت: برای فروش، ماسک و دستکش را باید با ارزان‌ترین قیمت به مسافران عرضه کرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ دولت می‌تواند اعلام کند که در تمامی گیشه‌های بلیط فروشی مترو و اتوبوس، ماسک و دستکش هم به پایین‌ترین قیمت عرضه شود.

او ضمن اعلام آمادگی شهرداری و شورای شهر برای اجرای طرح «اجبار استفاده از ماسک و دستکش در متر و اتوبوس»، بیان کرد: راهکار اجرای این طرح در شیوه نامه ارسالی ذکر شده است اما دولت می‌تواند راهکار اجرایی را از شورای شهر درخواست کند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که هزینه تهیه ماسک و دستکش از کدام منابع مالی تأمین خواهد شد، گفت: شورای شهر پس از محاسبه قیمت ماسک و دستکش باید هزینه درخواستی را به دولت اعلام کند و آن را در قالب یارانه دریافت کند. هزینه تأمین این اقلام را شهرداری می‌پردازد اما در آینده باید از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت شود.

او با اشاره به اینکه پیش از گسترش کرونا در تهران، روزانه پنج میلیون جابه‌جایی با حمل و نقل عمومی صورت می‌گرفت، یادآور شد: در حال حاضر روزانه مجموع سفر با مترو و اتوبوس به یک میلیون رسیده است. بنابراین باید روزانه حدود یک میلیون ماسک و دستکش برای ناوگان مترو و اتوبوسرانی تهیه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اجبار استفاده از ماسک و دستکش سبب خطرناک نبودن تردد با حمل و نقل عمومی نخواهد شد، افزود: همچنان توصیه بر اینست که شهروندان تا حد ممکن از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت تردد ضروری از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: