• چهارشنبه ١٠ ارديبهشت ١٣٩٩-١١:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٢٣
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

جزئیات پیش‌نویس جدید اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات پیش‌نویس جدید اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا را تشریح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساز و کار اجباری شدن ماسک در مترو، تاکسی و اتوبوس گفت: در حال حاضر مصوبه کلی مطرح و با آن موافقت شده است و برای اجرا باید منتظر جزییات مصوبه بود. پیشنهاد ما این است که در ایستگاه‌هایی که حمل و نقل عمومی جریان دارد مکان‌هایی درنظر گرفته شود و ماسک در صورت امکان از طرف دولت به صورت رایگان تامین شود و یا به قیمت دولتی و مناسب توزیع شود. 

او ادامه داد: باید منتظر ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم تا مشخص شود، درباره نحوه تامین ماسک چه تصمیمی گرفته شده است. 

علیخانی در خصوص قیمت‌ ماسک‌هایی که قرار است در ایستگاه‌های مشخص در اختیار شهروندان قرار گیرد؟ گفت: دولت ممکن است، قادر به تامین این حجم عظیم ماسک به صورت رایگان نباشد و احتمالا با قیمت مناسب تامین و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. 

او در پاسخ به این سوال که با این مصوبه آیا از ورود افراد بدون ماسک به وسائل حمل و نقل عمومی از مترو گرفته تا تاکسی و اتوبوسرانی ممانعت می شود یا خیر؟ گفت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند، قاعدتا از ورود آنها جلوگیری می‌شود و اجازه ورود به وسیله نقلیه به او داده نخواهد شد. البته در اجرای این طرح با شهرداری و مدیران مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی جلساتی خواهیم داشت و براساس مصوبه چگونگی اجرای آن را مشخص خواهیم کرد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در خصوص اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونا گفت: پیش‌نویس شیوه اجرای طرح ترافیک در دوره کرونا نهایی شده است و تا امروز (روز چهارشنبه) برای  ستاد مبارزه با کرونا ارسال می‌شود و به جمع بندی نهایی خواهیم رسید. 

او در خصوص جزئیات این طرح گفت: مقرر شد؛ ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر باشد و همچنین تسهیلات برای برخی امور ضروری مانند کادر درمان بیمارستان‌ها و حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی نظیر آژانس‌ها، تاکسی‌های فرودگاه و تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است.

علیخانی افزود: پیشنهاد داده شده است، علاوه بر اینکه سهمیه بنزین تاکسی‌ها سوخت نشود، ۲۰ درصد نیز به آن اضافه شود. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: در بسته پیشنهادی مذکور ضمن توجه به حفظ فاصله اجتماعی و سلامت مردم و تاکید بر جلوگیری از ازدحام و ترافیک، حمایت از معیشت رانندگان حمل و نقل و ماموران راهنمایی و رانندگی و همچنین تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران نیز ذکر شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: