• يکشنبه ٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٣:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٧٥
امانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ناوگان مشکل‌دار و فرسوده حمل‌ونقل عمومی معضلات در ایام کرونا را دو چندان کرده است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بخشی از مبلغی که از صندوق توسعه ملی در راستای مقابله با کرونا اختصاص داده شده در اختیار کلانشهرها و به ویژه تهران قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران" در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای کنترل فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و‌نقل عمومی با توجه به افزایش حضور مردم در سطح شهر گفت: از ابتدا این مساله را مطرح کردیم که با محدود کردن و پرهیز از رفت ‌و آمد در اماکن پرتردد به ویژه حمل و نقل عمومی از حضور مردم در جاهای شلوغ جلوگیری شود و آگاهی رسانی و هشدارهای جدی در این زمینه دادیم.

او ادامه داد: همانطور که ستاد مبارزه با کرونا نیز اعلام کرده است؛ ‌26.5 درصد شیوع کرونا در ناوگان حمل  و نقل عمومی رخ می‌دهد. به همین منظور طرح ترافیک رایگان اعلام شد تا مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای  شهر تهران با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای دورکاری، این قبیل مسائل را در افزایش تردد در سطح شهر موثر دانست و گفت: توسعه حمل ونقل عمومی با توجه به شرایط اقتصادی با محدودیت روبرو است و از طرفی شهرداری تهران هم با محدودیت‌های مالی دست به گریبن است و بودجه قابل توجهی نیز در مقابله با  شیوع کرونا هزینه کرده است، اما بخش مهمی از فعالیت‌ها تعطیل نشد و دولت نیز نخواست که حمل و نقل عمومی تعطیل باشد.

امانی گفت: شاید دولت به این امید که مردم می‌دانند، چگونه با مساله شیوع کرونا برخورد کنند محدودیت‌ها را آزاد کرد،‌ اما در زیرسا‌خت‌های حمل‌و نقل و همچنین زیرساخت‌های لازم برای دورکاری کارمندان و شاغلین با محدودیت‌هایی روبرو هستیم و با توجه به این مسائل اقداماتی از جمله لغو طرح ترافیک انجام شد تا مردم از خودروی شخصی استفاده کنند، اما اگر اطلاع رسانی‌ها نهادینه شده،‌‌ مردم باید بتوانند رفت و آمدها و ترددها را کنترل کنند. ترافیک تهران اکنون به شرایط قبلی چه بسا بدتر از گذشته بازگشته است.

او با بیان اینکه تعهدات دولت های قبلی به مدیریت شهری نیز محقق نشد، با اشاره به کمبودهایی که در حمل ونقل عمومی وجود دارد، گفت: با یک ناوگان فرسوده و مشکل‌دار روبرو هستیم که مشکلات در این ایام را دو چندان کرده است.

امانی همچنین درخواست کرد که بخشی از مبلغی که از صندوق توسعه ملی در راستای مقابله با کرونا اختصاص داده شده در اختیار کلانشهرها و به ویژه تهران قرار گیرد، گفت: باید بخشی از  مبالغی که از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته شده به کلانشهرها به ویژه شهرداری تهران اختصاص یابد،‌ چرا که سهم شهرداری تهران در مبارزه با کرونا دیده نشده است.

او درخصوص برنامه‌های مدیریت شهری با توجه به احتمال  ادامه شیوع کرونا گفت: بخشی از خدمات انجام شده،‌ اما باید برای آنها مهمل قانونی مشخص شود و آنها را در قالب مصوبات انجام خواهیم داد. پیشنهادات ما مشخص شده است و توصیه‌ها را شهردار تهران به ستاد مبارزه با کرونا ارائه داده‌اند و با تایید ستاد اجرائی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: انتظار ما این است شهردار لایحه‌ای دو فوریتی را بیاورد که در آن هم مباحثی که تا به امروز انجام شده است و باید اجرای آن تثبیت شود و هم وظایفی که در ادامه باید انجام دهند را به شورا تقدیم کند و با تصویب این مصوبات در راستای مقابله با کرونا منسجم‌تر پیش روند.

امانی در پایان گفت: باید در خانه بمانیم و به کاهش زنجیره انتقال کرونا کمک کنیم. مردم باید خودشان کمک کنند و خودمراقبتی داشته باشند و رفت و آمدها را در شهر کنترل کنند تا شاهد جهش مجدد شیوع نباشیم، چرا که ممکن است موج دوم شیوع کرونا با شدت بیشتری رخ دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: