• شنبه ٦ ارديبهشت ١٣٩٩-١٥:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٦٤
صدراعظم نوری در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

دستگاه زباله‌سوز فقط به شهرداری تهران تحویل می‌شود

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: دستگاه زباله‌سوز اهدایی از شهر ووهان فقط به شهرداری تهران باید تحویل داده شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از اقتصادآنلاین زهرا صدراعظم نوری  در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام دستگاه زباله سوز اهدایی شهرداری ووهان چین به شهرداری تهران، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران همدردی با مبتلایان به کرونا در شهر ووهان بود که همین موضوع سبب شد شهرداری این شهر به پاس قدردانی از این همدردی دستگاه زباله‌سوزی را به ظرفیت 800کیلوگرم به شهرداری تهران اهدا کند.

او ادامه داد: در همین رابطه مقدمات ارسال این دستگاه فراهم شده است و طبیعتا چون اهدایی به شهرداری تهران بوده، فقط شهرداری تهران و مسوول مستقیم آن سازمان مدیریت پسماند آن را تحویل می‌گیرد، در مکاتبات نیز ذکر شده تحویل‌گیرنده فقط شهرداری تهران است. 

نوری همچنین گفت: هرچند قدردان هدیه شهرداری ووهان هستیم اما حجم فعالیت‌های مربوط به پسماند در تهران به اندازه‌ای وسیع است که با یک دستگاه زباله‌سوز 800کیلوگرمی مدیریت نخواهد شد و ما نیازمند یک سازو کار جدی‌تر در ارتباط با زباله‌های تهران هستیم.

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: باید با به سرانجام رسیدن طرح جامع مدیریت پسماند زباله‌ها از مبدا به صورت اصولی تفکیک و در ارتباط با زباله‌های پزشکی بی‌خطرسازی شود و در نهایت بازیافت، دفع یا استحصال صورت گیرد.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام ادامه فعالیت دستفروشان نیز گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری در جهت ساماندهی دستفروشان با همکاری نیروی انتظامات اقدامات موثری انجام داد و بنا شد فعالیت این گروه به شب‌ها محدود شده و در طول روز در هیچ معبری بساط‌گستری اتفاق نیفتد.

نوری ادامه داد: اما با شیوع این بیماری فعالیت دستفروشان خطرناک تلقی شده و باید برای ادامه فعالیت آن‌ها معاونت خدمات شهری استعلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا بگیرد. اینکه آیا ادامه فعالیت داشته باشند یا نه؛ اگر داشته باشند باید با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد و اگرنه باید شهرداری تهران اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کند.

خبرنگار- فائزه مومنی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: