• چهارشنبه ٣ ارديبهشت ١٣٩٩-١٢:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٤٢
علی اعطا در برنامه تلویزیونی یک روز تازه به مناسبت روز معمار گفت:

ساخت و سازهای غیر اصولی در شهر تهران مربوط به دوره خاصی نیست

رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر اصولی در شهر تهران مربوط به دوره خاصی نیست گفت:بسیاری از ساختمان هایی که امروز در شهر می بینیم توسط مهندسین ذی صلاح ساخته نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا رئیس کمیته معماری و طرح های شهری  شورای شهر تهران در برنامه تلویزیونی یک روز تازه به مناسبت روز معمار گفت: موضوع انتخاب یک روز به عنوان روز معمار از سال 83 آغاز شده است.

اعطا ادامه داد: من آن زمان دانشجو بودم و از همان زمان تشکل‌های معماری پیشنهادات مختلفی را مطرح کردند. برخی 31 اردیبهشت را مطرح کردند و برخی هم می گفتند باید روز جهانی این مناسبت گرامی داشته شود.

وی افزود: سرانجام دی دی ماه سال قبل تصمیم گرفته شد که روز 3 اردیبهشت به عنوان روز معمار شناسایی شده و ثبت شود البته این موضوع تصویب شده اما هنوز وارد تقویم نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه جریان ساخت و سازهای غیر اصولی در شهر تهران ربطی به دوره خاصی ندارد.

اعطا گفت: امروز ساختمان سازی به یک موضوعی تبدیل شده است که دیگر افراد تحصیل کرده در آن نقشی ندارند و تبدیل به یک کار سرمایه گذاری و سرمایه سالارانه صرف تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هر کسی در هر حوزه ای که می خواهد فعالیت اقتصادی کند باید ابتدا علم و دانشش مورد ارزیابی قرار بگیرد در حالی که برای ساختمان سازی کسی نمی پرسد شمایی که می خواهی وارد این حوزه بشوی چه علمی دارید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیلی از ساختمان هایی که امروز در شهر می بینیم توسط مهندسین ذی صلاح ساخته نشده است زیرا بیشتر حوزه سرمایه گذاری بر روی آن تأثیر گذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که راه حل این موضوع چیست گفت: حداقل در یک دهه اخیر یک مطالبه جدی برای افزایش کیفیت معماری شکل گرفته است و مردم بین ساختمان خوب و بد تمیز قائل می شوند.

اعطا ادامه داد: ما در تهران یک سری کمیته ها برای بررسی کیفیت ساختمان ها ایجاد کرده ایم که فعالیت این کمیته ها ممنجر به افزایش کیفیت ساختمان سازی شهر تهران شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص خانه های فاخر و تاریخی موجود در تهران و اینکه در برخی موارد دیده شده که این ساختمان ها از ثبت میراث فرهنگی خارج می شود شما در شورای شهر تهران برای حفظ این بناها چه کرده اید گفت: ما بسیاری از خانه هایی که واجد ارزش میراثی بوده اند را شناسایی کرده و برای حفظ آنها تلاش کرده ایم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: