• سه شنبه ٢ ارديبهشت ١٣٩٩-٠٨:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٣٥
زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس

چراغ قرمز شورای شهر برای فعالیت دستفروشان

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فعالیت دستفروشان همچنان ممنوع است، گفت: مردم باید از خرید در محل‌های تجمع جهت پیشگیری از کرونا پرهیزکنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره فعالیت دستفروشان اظهارداشت: فعالیت دستفروشان به طور کلی به دلیل ایجاد سد معبر ممنوع است ولی پیش از این مدیریت شهری به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از آن کج‌دار و مریز با دستفروشان مدارا کرده است و گاهی فعالیت این افراد انجام می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا فعالیت دستفروشی باید به طور کامل متوقف می‌شد و در حال حاضر هم دستفروشان به دلیل ایجاد تجمع و احتمال انتقال کرونا در جمعیت فعالیتشان نباید تا بازگشت شرایط شهر به حالت عادی انجام گیرد.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران هم اعلام کرده اگر مردم نکات مربوط به فاصله اجتماعی را رعایت نکنند آثار کرونا دوباره بروز می‌یابد و موج جدید کرونا شکل می‌گیرد. 

وی بیان داشت: مدیریت شهری به موضوع ساماندهی فعالیت دستفروشان جهت پیشگیری از سد معبر توجه داشته و برای جلوگیری از سد معبر بازارچه یا محل‌هایی پیش از کرونا برای فعالیتشان در نظر می‌گرفت که پس از کرونا و نه در حال حاضر این مساله مورد توجه قرار خواهد داشت.

نژاد بهرام با اشاره به اینکه آمار دقیق دستفروشان پایتخت مشخص نیست، گفت: حدود ۵ هزار دستفروش توسط مدیریت شهری شناسنامه‌دار شده‌اند و دستفروشان بدون شناسنامه باید به شهرداری‌های نواحی برای این موضوع اقدام کنند  تا با کمک شوریاری‌ها و معتمدین محلی ارزیابی صورت و برای آنها شناسنامه صادر شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: