• سه شنبه ٢ ارديبهشت ١٣٩٩-٠٨:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٣٤
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران

گزارشی از رها سازی زباله در اطراف تهران نداریم

نوری نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر رها سازی زباله های بیمارستانی در اطراف پایتخت واکنش نشان داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر رها سازی زباله‌های بیمارستانی در اطراف تهران ضمن تکذیب این اخبار گفت: با پیگیری‌های انجام شده تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مدیریت پسماند و یا پیمانکاران این سازمان به رها سازی زباله در اطراف آراد کوه اقدام کرده باشند دریافت نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: اگر شهروندان مواردی از رها سازی زباله‌های بیمارستانی در اطراف تهران مشاهده می‌کنند ممکن است این اقدام به شکل غیر قانونی از سوی بیمارستان‌ها انجام شده باشد و تاکید من این است که شهرداری به هیچ عنوان تا به امروز رها سازی زباله نداشته و تمامی پسماند جمع آوری شده دفن می‌شود.

 صدر اعظم نوری در تشریح شیوه نامه بی خطر سازی زباله‌های بیمارستانی گفت: شرایط امروز کشور و به تبع آن پایتخت در وضعیت خاصی است و باید به این نکته توجه داشت که در شرایط خاص نوع عملکرد نیز متفاوت می‌شود، طبق قانون مدیریت پسماند، زباله‌های بیمارستانی به دلیل آن که تولید آن‌ها از سوی بیمارستان‌ها انجام می‌شود مسئولیت بی خطر سازی آن‌ها نیز بر عهده بیمارستان‌ است.

او ادامه داد: بیمارستان‌ها موظف هستند زباله‌های پر خطر خود را با استفاه از دستگاه‌های اتوکلاو بی خطر کنند و در ادامه پسماندهای بی خطر شده به وسیله کارکنان مدیریت پسماند شهرداری تهران حمل و دفن شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: در شرایط امروز پایتخت که درگیر ویروس کرونا هستیم تمام زباله‌های بیمارستانی بدون تفکیک جمع و پس از انتقال به سایت پسماند آراد کوه در سلول‌های مجزا با شیوه نامه بهداشتی دفن می‌شوند.

نوری با اشاره به اهدای یک دستگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی از سوی چین به پایتخت گفت: به دلیل همدردی شهرداری تهران با شهرداری ووهان و اولین کشور درگیر با کرونا، کشور چین به منظور ابراز قدردانی و کمک به مردم پایتخت یک دستگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی به شهرداری تهران اهدا کرد که مقدمات انتقال آن در حال انجام است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: