• شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٩-١٠:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٠٢
افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا:

بررسی ویژه مشکلات کارگران معترض شهرداری

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از بررسی ویژه مشکلات کارگران پیمانکاران شهرداری تهران در شورا خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت برخی از کارگران پیمانکاران شهرداری تهران گفت: در روزهای اخیر تعدادی از کارگران پیمانکاران شهرداری تهران با مراجعه به شورای شهر انتقاداتی را مطرح کردند که نشان می‌دهد که حتی حداقل‌های قانون کار توسط پیمانکاران رعایت نمی‌شود.

وی افزود: این کارگران که رابطه قراردادی با پیمانکاران شهرداری تهران دارند، عنوان کرده‌اند که عیدی آخرسال و بخشی از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که برخی کارگران دیگر نیز بیان کردند که در زمان انعقاد قرارداد جدید، سوابق آنها در نظر گرفته نشده است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که قانون کار توسط برخی از پیمانکاران شهرداری رعایت نمی‌شود، گفت: عدم پرداخت عیدی و حقوق در حالی است که معاونین شهردار تاکید کرده‌اند که حق و حقوق پیمانکاران را برای پرداخت حقوق و عیدی پرداخت کرده‌اند.

حبیب زاده با تاکید بر اینکه عمده کارگران مراجعه کننده به شورا، مربوط به حوزه‌های خدمات شهری و حمل ونقل بوده‌اند، اظهار کرد: عدم توجه پیمانکاران شهرداری به قانون کار، در حالی است که سال ۹۷ با همکاری معاونت منابع انسانی شهرداری تهران بخشنامه‌ای تهیه و به همه پیمانکاران واحدهای مختلف ابلاغ شد و آنها ملزم به رعایت قانون کار شدند و اینگونه رفتارهای خلاف قانون پذیرفته نیست.

وی افزود: در هفته آینده با تکمیل گزارشات بازرسان و کارشناسان شورا، جلسه‌ای برای بررسی وضعیت کارگران معترض برگزار می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: