• شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٩-٠٩:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٠٠
خداکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

لزوم حمایت نقدی از کارگران و تاکسیرانان آسیب دیده از کرونا

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت باید به رانندگان تاکسی و کارگران فصلی که آسیب بیشتری در روز‌های کرونایی دیده اند، یارانه نقدی بپردازد.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا شکل گرفته است، گفت: این وضعیت برخی مشاغل را دچار آسیب کرده و اگر دولت برای حمایت از آن‌ها توجهی نکند، تبدیل به یک مشکل بزرگتر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکسیرانان و کارگران فصلی از جمله اقشاری هستند که بیشتر در فشار قرار گرفته اند، اظهار کرد: در دو ماه گذشته درآمد این اقشار بسیار کاهش یافته است و بعضی از آن‌ها هم به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

او با اشاره به اینکه تنها منبع درآمد تاکسیرانان، تاکسی است، اظهار کرد: به خاطر تعداد زیاد رانندگان تاکسی، نمی‌توان به صورت موردی به آن‌ها رسیدگی کرد.

او با تاکید بر اینکه در این شرایط نمی‌توان به تاکسی‌ها اجازه داد با ظرفیت قبلی تردد کنند، اظهار کرد: دولت باید به رانندگان تاکسی و کارگران فصلی که آسیب بیشتری از این شرایط دیده اند، یارانه نقدی بپردازد و انتظار ما ۳ ماه پرداخت همان حداقلی است که در قانون کار تعیین شده است.

خداکرمی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم دولت حمایت از مشاغل آسیب خورده است، گفت: در این شرایط کارمندان حقوقشان را می‌گیرند، اما کارگران فصلی و کارگرانی که در واحد‌های تعطیل شده کار می‌کردند، منبع درآمدی ندارند و شرمنده خانواده هایشان می‌شوند.

او تصریح کرد: لازم است دولت حساب‌های بانکی افراد را کنترل کند و برای کسانی که فاقد موجودی هستند و یا موجودی پایینی دارند، مبالغی را طی سه ماه واریز کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: