• شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٩-٠٩:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٩٩
سید محمود میر لوحی در گفت و گو با برنا بیان داشت؛

اصلاح‌طلبان، حاضر نیستند مجلس را تضعیف کنند

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا گفت: ما مجلسی می‌خواهیم که مانند مجلس در کشورهای توسعه یافته، دارای جایگاه والایی باشد و همچنین دموکراسی و مردم سالاری، برقرار باشد، بنابراین اصلاح‌طلبان، حاضر نیستند مجلس را تضعیف کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «سید محمود میرلوحی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم که یکدست اصولگرا است و بیشتر نمایندگان آن نیز همواره از منتقدان مجلس دهم و دولت روحانی هستند می توانند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ما به عنوان یک اصلاح‌طلب، همچنان به رأی، صندوق و انتخابات پایبند خواهیم ماند و هم اینکه مجلسی می‌خواهیم که مانند مجلس در کشورهای توسعه یافته، دارای جایگاه والایی باشد و همچنین دموکراسی و مردم سالاری، برقرار باشد. بنابراین اصلاح‌طلبان، حاضر نیستند مجلس را تضعیف کنند ولو مجلسی که اینگونه شکل گرفته و متاسفانه از صفر تا صد آن بحث های بسیاری مطرح است. 
 
او افزود: در انتخابات این دوره از مجلس، نظارت استصوابی، حضور و مشارکت مردم را بلا موضوع کرد از این رو مفهوم انتخابات دچار چالش شده است. حال به‌رغم همه اینها باید امیدوار باشیم که این مجلس از مسائل متفرقه، فرعی و پرداختن به دیدگاه های خاصی که جریان اصولگرایی تندرو که طی دولت نهم و دهم و مجلس هشتم و نهم، کشور را دچار مشکلات بسیار کردند، اجتناب کند. 
 
میرلوحی عنوان کرد: تندروها می‌خواهند دولت روحانی را تنها مقصر مشکلات کشور نشان دهند اما همه عقلا و کارشناسان می دانند آن 8 سال مدیریتی که اصولگراها داشتند تا 80 سال متاسفانه، آن کاغذپاره هایی که آنها گفتند کاغذ پاره است هنوز یقه کشور ما را گرفته و زنجیری شده که به دست آمریکا و اسراییل است.
 
این عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: ما همان زمان در نشست سعدآباد به صورت مرتب به آن دوستان می‌گفتیم اجازه ندهید این پرونده‌ها در اختیار آمریکا قرار گیرد و به تعبیری یقه کشور را به دست آمریکا ندهید. اما آنها به قطعنامه‌های شورای امنیت، کاغذ پاره می‌گفتند. این در حالی است که از همان کاغذ پاره‌ها، چقدر کاغذ گلاسه درجه یک را باید گرفت و در آن مسئله و گزارش نوشت و از همه مردم جهان و پاپ و کشورهای دیگر درخواست کردند تحریم‌های کنونی، لغو شود. در حالی که آن انسانِ انسان نما یعنی ترامپ که در کاخ سفید نشسته متاسفانه همچنان بر سخنان ظالمانه خود، اصرار می‌کند. میرلوحی گفت:  هر چند این مجلس، نماینده اقلیت مردم است و نماینده اکثریت نیست چون اکثریت پای صندوق رای حاضر نشد و نیامد اما نمایندگان این مجلس، می‌توانند و فرصت دارند تا نظر و خواست اکثریت را سوال کنند. ما به آنها می‌گوئیم که انتخابات 96 با آن همه شور و شکوه و هیجان و انتخاب آقای روحانی، در نهایت شش ماه پس از انتخاب او به حادثه دی ماه 96 و به راه انداخته شدن جریان ما پشیمانیم، منجر شد. حال اصولگرایان کاری نکنند که پس از دو ماه انتخابات و تشکیل مجلس، همان مردمی که به آنها رای دادند بگویند، ما پشیمانیم.
 
او ادامه داد: به نظر می‌رسد این کرسی، مسند و این مجلس تا اطلاع ثانوی مورد حمایت قرار گیرد. من با اینکه بازگشت مجلس به جایگاه واقعی خود و در تراز قانون اساسی را در اولویت می‌دانم و مجلس نیز باید در راس امور و مرکز قدرت قرار گیرد اما به نظرم بعید است، منتخبین مجلس یازدهم چنین انگیزه‌ای را داشته باشند. رویکردهای گذشته آنها نیز نشان داده که به این مسائل اعتنایی ندارند و به همین دلیل شورای نگهبان و نظارت استصوابی را مورد تشویق قرار دادند و آن کف زدن‌ها بوده که این نتیجه و پاسخ را برای آنها، به دنبال داشته است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر پنجم تهران افزود: به رغم همه اینها می‌گوئیم که اگر اصولگرایان می‌خواهند پیام انتخابات اسفندماه را توجه کنند، بدین معناست که فرصت محدودی برای توجه به خواست و اراده مردم و اکثریت دارند و باید سعی کنند، نماینده همه مردم باشند، نه نماینده اقلیت تندرویی که به واسطه رد صلاحیت شدن رقبای اصلاح‌طلب به مجلس آمدند. بنابراین این فرصت را غنیمت ندانند بلکه یک فرصت خدمت و بازگرداندن مجلس به جایگاه واقعی خود و همچنین فرصت شنیدن صدای مطالبات مردم، بدانند. 
 
او در پایان اضافه کرد: چالش‌های بزرگی از جمله مسئله اشتغال، اقتصاد، حقوق کارکنان و حقوق بگیران، مسئله روابط بین‌المللی، مسئله تولید و کارخانه جات، صادرات، آب و حاشیه نشینی شهرها را داریم که اگر از آنها غفلت کنیم، مشخص نیست فرصت دیگری پیدا کنیم. متاسفانه می بینیم فرکانس حوادث از دی ماه 96 تا مرداد 97 و آبان 97 در حال گسترش است به ویژه اقشاری که در گذشته از هواداران نظام و جمهوری اسلامی بودند و امام (ره) به پشتوانه همین پابرهنگان بود که توانستند، انقلاب را پیروز کنند. اما در حال حاضر پابرهنگان و حاشیه‌نشین‌ها به صف معترضین پیوستند. به هر حال فرصت محدودی در اختیار اصولگرایان است که ان‌شاءالله از آن استفاده کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: