• پنج شنبه ٢٨ فروردين ١٣٩٩-١٤:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٧٨
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر؛

دستفروشی در پایتخت همچنان ممنوع است

نوری گفت: با توجه به آغاز بخشی از فعالیت ها از روز شنبه، فعالیت دستفروشان به مانند گذشته همچنان ممنوع است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح آخرین تصمیم گیری‌ها برای از سر گیری فعالیت دستفروشان در پایتخت از روز شنبه گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مقرر شد دستفروشی و بساط گستری در تمام معابر پایتخت به مانند قبل تا اطلاع بعدی ممنوع باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: برای دستفروشان پایتخت که کار آن‌ها تعطیل شده با هماهنگی انجام شده با  شهرداری مناطق تهران، معاونت خدمات شهری و  وزارت کار و رفاه امور اجتماعی قرار شد دستفروشان واقعی شناسایی شوند و به آن ها بسته کمک معیشتی پرداخت شود.

نوری دامه داد: در این شرایط موجود که شاهد شیوع بیش از پیش کرونا در پایتخت هستیم به منظور قطع زنجیره انتقال آن و جلوگیری از شیوع بیشتر آن چاره‌ای نیست جزء آن‌که بسیاری از فعالیت‌های پر خطر را ممنوع کنیم تا شیب ابتلای مردم به کرونا ثابت و یا کنترل شود.

 

او با اشاره به این نکته که پس از رسیدن به شیب نزولی ابتلا به کرونا می‌توان بخشی از کسب و کار‌ها را مجدد از سر گرفت، بیان کرد:به عنوان مثال اگر قرار است شیوع این ویروس در کشور ما دو سال طول بکشد به این معنی نیست که دو سال تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور باید تعطیل شود، زیرا می‌توان بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت فعالیت‌های اقتصادی را از سر گرفت.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در تشریح آخرین جزئیات کمیته بررسی و ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در مقابله با کرونا که در شورای شهر تهران تشکیل شده است،گفت: ما در مدیریت شهری به دنبال مچ گیری و یا تقدیر و تشکر‌های بی دلیل از افراد و نهاد‌ها نیستم و تلاش ما نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است.

نوری ادامه داد: در جلسه‌های برگزار شده با مدیران شهرداری تهران گزارش‌هایی ارائه شد که اعضای شورای شهر تهران بر روی تمامی گزارش‌ها نظرات خود را اعلام کردند و تا زمان از بین رفتن ویروس ،تمام نقاط ضعف عملکرد شهرداری تهران در مقابله با کرونا به طور حتم جلسه‌های کمیته بررسی عملکرد شهرداری در مقابله با کرونا در شورای شهر ادامه پیدا می کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: