• پنج شنبه ٢٨ فروردين ١٣٩٩-١٤:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٧٦
صدراعظم نوری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای شناسایی افراد کم‌بضاعت، بانک اطلاعاتی دقیقی تشکیل شود

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: امروز ا نباید دستگاه‌های مختلف به ویژه دولت را زیر سؤال ببریم، دولت امروز مشکلات عدیده‌ای دارد و باید دولت را درک کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص روند فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با وجود شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در شرایط بحرانی حتماً سازوکارها باید نسبت به شرایط عادی متفاوت باشد؛ در زمانی که ریسک فعالیت‌ها بالا است و جان و سلامت شهروندان به مخاطره می‌افتد، سازوکارها را باید تغییر داد تا اصل سلامت، تضمین و تأمین شود.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی از ضرورت‌های زندگی بشر است و امکان حذف آنها وجود ندارد اما می‌‍‌شود در یک بازه زمانی آنها را تعطیل کرد و یا نحوه تعاملات را تغییر داد. از آنجایی که فعالیت‌های اقتصادی تضمین‌کننده معیشت و حیات اقتصادی، اجتماعی و انسانی کشور است، باید برای فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌های مختلف تدارک دید.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: قبل از این‌ها فعالیت‌ها را باید به دو دسته فعالیت پرریسک و کم‌ریسک تقسیم کرد؛ امروز که با نوعی بحران مواجه هستیم،‌ فعالیت‌های پرریسک باید تعطیل شوند تا ضریب ریسک کاهش پیدا کند. البته باید برای این نوع فعالیت‌ها، راهکارها و شیوه‌های دیگری را پیش‌بینی کرد به عنوان مثال اگر امکان الکترونیکی و مجازی کار کردن این فعالیت‌ها وجود دارد باید به صورت الکترونیکی فعال باشند و اگر این امکان وجود نداشته باشد، اصل بر این است که این فعالیت‌های پرریسک باید در یک بازه کوتاه تعطیل شوند تا دست‌اندرکاران یا صاحبنظران بتوانند راهکارهای مناسبی اتخاذ کنند.
 
وی بیان کرد: برای فعالیت‌هایی که ضریب ریسک‌شان پایین است، باید شرایط مناسبی را فراهم کرد تا بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند؛ البته در این حوزه نیز باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های جدیدی تعریف شود یعنی برای ادامه حیات اجتماعی و اقتصادی کشور، باید برای شرایط جدید، دستورالعمل‌های جدید تعریف کرد.
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:  گروه‌هایی که به هیچ عنوان امکان کار در این شرایط را ندارند در حالی که برای تأمین نیازهای روزانه باید کار کنند، باید از جانب دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد حمایت قرار بگیرند به گونه‌ای که به صورت مستمری‌بگیر به آنها توجه شود تا زمانی که از این شرایط خارج شویم.
 
وی گفت: شناسایی افراد کم‌بضاعت و نیازمند باید دقیق صورت بگیرد؛ یعنی افراد نیازمند و افرادی که فعالیت آنها تعطیل شده است، باید درست شناسایی شوند البته بخشی از این افراد مشخص هستند اما سایر افرادی که شناخته شده نیستند، باید توسط مردم، گروه‌های مختلف، محلات و شهرداری‌ها یا نهادهای عمومی شناسایی و معرفی شوند تا بانک اطلاعات تشکیل شود و منابع، به درستی توزیع شود.
 
صدراعظم نوری افزود:‌ وقتی منابع محدود است، از نظر انسانی و اخلاقی باید امکانات در اختیار کسانی قرار بگیرد که به آن احتیاج دارند؛ بنابراین همه باید در این جهت کمک کنند و دولت نیز باید بر مبنای این بانک اطلاعاتی اولویت‌بندی کند.
 
وی تأکید کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که مثل گذشته نمی‌توان زندگی کرد باید امروز قانع باشیم و نگاه قناعت پیشه کنیم و درست مصرف کنیم و شرایط فعلی را درک کنیم. امروز ما نباید دستگاه‌های مختلف به ویژه دولت را زیر سؤال ببریم، دولت امروز مشکلات عدیده‌ای دارد و باید دولت را درک کنیم.
 
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فرهنگ کمک‌رسانی که از گذشته در بین ایرانیان بوده است را باید تقویت کنیم و خوشبختانه با شرایط کنونی روحیه همدلی و همکاری بین آحاد جامعه بیشتر شده و مردم به یکدیگر کمک‌رسانی می‌کنند.
 
وی در پایان اظهار کرد: تاجایی که میسر است‌ شهروندان نباید از منزل خارج شوند و نباید کارهای غیرضروری را این روزها انجام دهند؛ سلامت انسان‌ها اولویت اول است و هر شخصی باید به خود توجه کند چون سلامت خانواده و جامعه در گروی سلامت خود ماست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: