• سه شنبه ٢٦ فروردين ١٣٩٩-١٤:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٦٧
محمدجواد حق شناس:

شهرداری تهران تا پایان شهریور۱۲ هزار میلیارد کسری دارد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بحران کرونا تا شهریور ماه، ادامه یابد، درآمدهای شهرداری ۱۲ هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق شناس درباره میزان خسارات مدیریت شهری در بحران کرونا گفت: شهرداری در اسفند و فروردین با کاهش درآمد زیادی مواجه بوده است.  

وی گفت: به هر حال شهرداری سازمانی است که مثل سازمان های دولتی بودجه اش از مجلس و درآمدهای نفتی نیست بلکه باید درآمد کسب و بعد آن را هزینه کند به همین دلیل این بحران آثار جدی روی مدیریت شهری خواهد داشت.

حق شناس ادامه داد: در این دو ماه بیش از ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری محقق نشده و اگر اردیبهشت را هم لحاظ کنیم ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه در این ماه ها محقق نشده است.

وی افزود: ممکن است این کاهش درآمد، آسیب جدی به برنامه های شهرداری بزند.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: بر همین اساس انتظار از دولت و نهادهای حاکمیتی، این است که سهم خود را در مدیریت شهری بپردازند و آسیب ناشی از کرونا را جبران کنند.

وی افزود: از شهردار هم می خواهم در خصوص و در جهت احقاق حقوق مردم تهران، زیان های مدیریت شهری در این زمینه را تبیین کنند و برای تامین آن اقدام کنند.

. وی تاکید کرد اگر زیان های شهرداری، جبران شود شهرداری می تواند از برخی مشاغل مربوط به مدیریت شهری حمایت کند  

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره رقم ضرر و زیان شهرداری در بحران کرونا گفت: پیش بینی ما این است که اگر بحران تا خرداد ادامه یابد، حداقل حدود ۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری محقق نخواهد شد اما اگر این بحران تا شهریور ادامه یابد این رقم تا ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و در واقع یک سوم بودجه کلان شهرداری تامین نمی شود و مدیریت شهری را با وضعیت سخت و مشکل جدی روبه رو خواهد کرد.  

وی درباره نحوه جبران این خسارات گفت: در شورای شهر، برای جبران راه های متفاوتی را دنبال می کنیم انتظار شورای شهر این است که این خسارات از بودجه ملی اختصاص یافته برای کرونا است همچنین برخی نهادها هستند که منابعی در اختیار دارند.

حق شناس تاکید کرد که انتظار این است که با توجه به شرایط فعلی کشور و وضعیت نامناسب مردم، به داد آنها برسند.  

وی گفت: ممکن است کرونا برخی مشکلات کشور را تشدید کند و با برخی بحران های اجتماعی مواجه شویم.  

وی درباره فعالیت های شورای شهر در بحران کرونا و بررسی «تهران پس از کرونا» گفت: شورای شهر از نهادهایی بود که در اوج بحران کرونا تعطیل نشد و حتی در آخرین روزهای اسفند جلسات علنی داشت و بودجه سال ۹۹ را تصویب کرد و فعال بود.  

وی ادامه داد: اکنون چون در متن بحران هستیم باید صبر کنیم و زمان پیش برود و آثار و تبعات آن را ببینیم و بر اساس آن درباره تهران پس از کرونا تصمیم بگیریم

وی درباره کمک مدیریت شهری به مردم و اقشار ضعیف برای عبور از این بحران گفت: مدیریت شهری اعلام کرد که عوارض و معوقات برخی مشاغل که باید تا پایان اسفند پرداخت می شد مهلت آن تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.  

حق شناس با بیان اینکه بحران کرونا موضوعی تک ساحتی نیست، اظهار داشت:  شاید در ابتدا فکر می کردیم این تنها موضوع به حوزه سلامت و پزشکی مربوط می شود به تدریج با بروز ویژگی های این ویروس و آثار وتبعات آن معلوم شد که این بحران تمامی حوزه های زندگی بشری اعم از اقتصاد و روابط بین الملل تا فلسفه و دین را از خود متاثر می کند.

پیش از این «پیروز حناچی»، شهردار تهران از خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در پی شیوع کرونا خبر داده بود.

ویروس کرونا تا کنون ۷۱ هزار و۶۸۶  نفر را مبتلا کرده و چهار هزار و ۴۷۴ نفر نیز  بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: