• سه شنبه ٢٦ فروردين ١٣٩٩-١٣:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٦٥
حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

تبعیض در پرداخت کمک‌های معیشتی به بساط گستران پایتخت/اجازه فعالیت به دستفروشان در مکان‌های مشخص داده شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از تبعیض در پرداخت کمک‌های معیشتی به بساط گستران پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعتراض دستفروشان در مقابل ساختمان شهرداری به دلیل ناتوانی در کسب درآمد طی دو ماه گذشته و توزیع نامناسب بسته‌های معیشتی بین آنها گفت: بنیاد مستضعفان مبالغی را در اختیار شهرداری تهران قرار داد تا بین دستفروشان توزیع شود. عده‌ای از دستفروشان جواز دارند، اما برخی هم هیچ سند و مدرکی ندارند که بتوان به آن استناد و آنها را در گروه دستفروشان حساب کرد. 

او ادامه دارد: ممکن است در پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان از سوی شهرداری عده‌ای از قلم افتاده باشند، چرا که مدرکی دال بر اینکه آنها مشغول به دستفروشی هستند، وجود ندارد. 

خلیل آبادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل فشارهای اقتصادی بر تعداد دستفروشان افزوده شده است، گفت: از طرفی برخی افراد نیز خود را به عنوان دستفروش بین این افراد جا می‌دهند و می‌خواهند از پولی که به آنها اختصاص یافته سهم ببرند و حق و ناحق می شود، چرا که دستفروشی مساله ای تعریف نشده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه ساماندهی بساط گستران در پایتخت گفت: متاسفانه آن لایحه نیز نتوانست دستفروشان را شناسنامه دار کند و مشکل اصلی نابرابری و تبعیض هایی  که در پرداخت کمک های معیشتی به بساط گستران صورت گرفته به دلیل این است که شناسنامه دار نیستند و قانون باید برای آن چاره ای بیندیشد و آنها برای دستگاه‌ها و  سیستم های کاری و اداری شناخته شوند. 

او درخصوص اینکه چه شرایطی برای ادامه فعالیت آنها در نظر گرفته شده است، گفت: اولا باید این افراد شناسنامه‌دار شوند، دوما باید به فکر مکانی برای ساماندهی آنها بود و همچنین غربالگری بین دستفروشان صورت گیرد، چرا که برخی از آنها شاغل هستند و بساط گستری را به عنوان شغل بعدی خود در نظر گرفته اند.

خلیل آبادی در پاسخ به این سوال که چه چاره‌ای باید برای دستفروشان درنظر گرفت تا بتوانند در این شرایط درآمدی کسب کنند؟ گفت: اگر کار اساسی بخواهیم باید اقداماتی که ذکر کردم را انجام دهیم و این امر یک هفته امکان پذیر نیست، اما چاره اورژانسی این است که به دستفروشان در مکان هایی که امکان پذیر است اجازه فعالیت دهند، چرا که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و در این ایام بدون درآمد بوده اند. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: