• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٣:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٣٤
مسجدجامعی درگذشت حسن انوشه را تسلیت گفت:

انوشه گستره زبان فارسی را به جهانیان شناساند

در پی درگذشت استاد حسن انوشه، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، با صدور پیامی فقدان این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی را تسلیت گفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری مهر ، در پی درگذشت استاد حسن انوشه، احمد مسجدجامعی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر تهران با صدور پیامی فقدان این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی را تسلیت گفت.

 

در پیام احمد مسجدجامعی آمده است: زنده یاد حسن انوشه با کارنامه‌ای گران سنگ در حوزه زبان فارسی، ناباورانه از میان ما رفت. او ایران‌شناسی بود که در میدان پژوهش‌های فارسی بی وقفه تلاش کرد و ثمره عمر پربارش آثاری ارزشمند است که گستره زبان فارسی را به جهانیان شناساند و وجه مشترک این آثار پرداختن به تاریخ، ادبیات، زبان و فرهنگ ایران بود.

 

فقدان این خادم فرهنگ و زبان فارسی و محقق متواضع و فرزانه را، به خانواده محترم ایشان، عموم دوستداران زبان فارسی در گستره جهان ایرانی و ایرانیان فرهیخته تسلیت می‌گویم.”

 

حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامهٔ ادب فارسی ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در سن ۷۶ سالگی و به علت بیماری سرطان درگذشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: