• پنج شنبه ٢١ فروردين ١٣٩٩-١٤:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٠٧
محمد علیخانی مطرح کرد؛

فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس ممکن نیست/ مسافران باید از ماسک استفاده کنند

عضو شورای شهر تهران درباره اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در اظهارنظر خود درباره طرح ترافیک جدید که از روز شنبه در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: پیکان هدف طرح ترافیک جدید که از روز شنبه در پایتخت اجرا می‌شود به سمت کارمندانی است که ۷ صبح در محل کار خود حاضر می‌شوند و ظهر از محل کار خود باز می‌گردند؛ لذا تصمیم گیری به این شکل تأثیر مثبتی بر میزان‌ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مترو و اتوبوس با اجرای طرح ترافیک از روز شنبه بار خود را خواهند داشت، افزود: ما در ناوگان حمل و نقل عمومی نزدیک‌ به ۳ هزار واگن و ۳ هزار دستگاه اتوبوس در کنار ظرفیت فعلی نیاز داریم و این کمبود ناوگان موجب شده است که حمل و نقل عمومی پاسخگوی میزان‌ سفر‌ها در پایتخت نباشد.

علیخانی ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع کرونا میزان سفر‌های درون شهری با ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش داده است، اما در این ناوگان باز هم تراکم جمعیت داریم، به عنوان مثال یک قطار ۶۰۰ نفر (۳۰۰ نفر ظرفیت نشسته و ۳۰۰ نفر ظرفیت ایستاده) ظرفیت دارد، اما در روز‌هایی که تراکم جمعیت بالا است گاهی شاهد حضور هزار نفر در یک واگن مترو هستیم که در عمل اجازه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را به ما نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تهیه شیوه نامه طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: فاصله گذاری اجتماعی به شکل موجود امکان‌پذیر نیست و ما باید به سمتی حرکت کنیم که استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی را اجباری کنیم و در ایستگاه‌های مترو ماسک با قیمت دولتی به مسافرانی که ماسک ندارند، عرضه شود.

علیخانی ادامه داد: در حوزه طرح ترافیک باید اعلام کنم اگرچه لغو اجرای طرح ترافیک در پایتخت موجب افزایش تردد و کاهش درآمد‌های شهرداری شده است، اما اجرای آن ضرر بیشتری نسبت به لغو آن دارد.

او با اشاره به بکارگیری اتوبوس‌های ناوگان برون شهری در ناوگان درون شهری بیان کرد: در حال حاضر هرگونه کمکی که انجام شود جای تشکر دارد و این بدین معناست که دیگر دستگاه‌های مسئول می‌دانند که ما در ناوگان‌حمل و نقل عمومی با کمبود مترو اتوبوس مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: این شکل تصمیم گیری‌ها در کوتاه مدت تأثیر گذار است، اما در بلند مدت باید به سمت تأمین کسری ناوگان حمل و نقل عمومی برویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: