• پنج شنبه ٢١ فروردين ١٣٩٩-٢٢:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٠١
میرلوحی در گفتگو با طبنا مطرح کرد؛

تکلیف املاک واگذار شده در دوره چهارم مدیریت شهری مشخص نشده است

عضو شورای شهر تهران گفت: اردوگاه شهید میرحسینی و یک قطعه زمین در طرشت از جمله املاکی است که در دوره چهارم مدیریت شهری به سپاه واگذار شده و هنوز تکلیف این واگذاری‌ها مشخص نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میرلوحی رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص واگذاری املاک شهرداری تهران در ازای بدهی‌های این نهاد گفت: تعدادی از املاک در دوره چهارم مدیریت شهری به برخی نهادها و اشخاص داده شده و هنوز تکلیف آنها مشخص نیست.

وی افزود: اردوگاه شهید میرحسینی و یک قطعه زمین در طرشت از جمله املاکی است که در دوره چهارم مدیریت شهری به سپاه واگذار شده و هنوز تکلیف این واگذاری‌ها مشخص نشده است.

عضو شورای شهر تهران به مباحث مطرح شده در خصوص واگذاری شهر آفتاب و شهروند در ازای بدهی‌های شهرداری تهران نیز اشاره کرد و گفت: از دوره چهارم شورای شهر تهران مصوبه‌ای در این خصوص به تصویب رسیده بود که شورای پنجم آن را متوقف کرد.

میرلوحی با بیان اینکه شورای پنجم مسیر واگذاری‌ها را در این دوره تغییر داده و اموال شهرداری تهران را از جهات مختلف حفظ  کرده است، افزود: بسیاری از واگذاری‌‌ها از شهریور ۹۶ متوقف و املاکی که در اختیار دیگر دستگاه‌ها و افراد شخصی قرار داشته پس گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری دوره چهارم به دنبال واگذاری شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر بوده است، افزود: قیمت در نظر گرفته شده برای این دو مجموعه نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ برای ما بسیار جالب بود چراکه ارزش مالی این دو مجموعه بسیار بالاتر از رقم عنوان شده بوده است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران با بیان اینکه در طول این مدت تلاش کردیم تا ارزش برند شهروند را افزایش دهیم، گفت: واگذاری با قیمتی که در مذاکرات آن زمان عنوان شده بود دیگر مطرح نیست چراکه امروز فروشگاه ‌شهروند توسعه پیدا کرده و در برخی استان‌ها مانند کرج شاهد افتتاح شعبه‌های جدید هستیم.

وی بیان داشت: برای شهر آفتاب هم به دنبال اجرای ایده‌‌های نو هستیم و بحث منطقه ویژه شدن این مجموعه همچنان ادامه دارد به همین دلیل به دنبال واگذاری این مجموعه‌ نیستیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: