• چهارشنبه ٧ اسفند ١٣٩٨-١٢:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٧٠
علیخانی به مهر خبر داد؛

افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در این کمیسیون، بررسی و پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی به تصویب رسید.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصویب لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در کمیسیون عمران و حمل و نقل اظهار داشت: نرخ مصوب در کمیسیون نهایی نیست، باید در صحن شورا به تصویب برسد، پس از تائید این مصوبه در هیئت تطبیق فرمانداری و ابلاغ آن از سوی شهرداری، نرخ‌های نهایی مشخص می‌شود اما پس از بررسی‌های کارشناسانه در کمیسیون حمل و نقل با افزایش ۲۵ درصدی موافقت شد. پیشنهاد شهرداری، افزایش بر اساس میزان تورم رسمی اعلام شده بود که ما برای آن سقف تعیین کردیم و «افزایش تا ۲۵ درصد» را به تصویب رساندیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ بنزین، رقم تصویبی در کمیسیون عادلانه است، جداول نرخ‌ها مشخص شده که در صحن شورا جزئیات آن اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص افزایش نرخ بلیت مترو افزود: وسایل حمل و نقل عمومی همانند مترو، اتوبوس و تاکسی، سقف افزایش مشابهی خواهند داشت. همچنین نرخ بلیت متروی هشتگرد مشخص شده است.
 
علیخانی با اشاره به کارت بلیت‌های مترو که برای اقشار خاص صادر می‌شد، گفت: تمام این کارت‌ها به صورت یکپارچه هستند و سقفی برای صدور این کارت‌ها مشخص کرده‌ایم بنابراین خبرنگاران، بازنشستگان، سالمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه و … کارت‌های اعتباری‌شان به صورت یکپارچه خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه در گذشته کارت‌های اعتباری به گونه‌ای بود که در صورت پایان اعتبار، قابل شارژ نبود و باید برای صدور کارت جدید هزینه‌ای پرداخت می‌شد، تأکید کرد: پیش‌بینی شده که همان کارت‌ها قابلیت شارژ شدن داشته باشند و با وجود آنکه اعلام شد از لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست، کمیسیون اعلام کرد از طریق نرم‌افزارها، امکان شارژ مجدد کارت‌ها وجود دارد و لزومی به صدور کارت و تحمیل هزینه دوباره به شهروندان نیست؛ اصلاحات خوبی در این زمینه انجام شده که جزئیات آن به زودی در صحن مطرح خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: