• دوشنبه ٢١ بهمن ١٣٩٨-١٦:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٦٣
نظری در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

جمعه بازار «پارکینگ پروانه» تعطیل نمی‌شود؛ این بنا مقاوم‌سازی می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نشست بررسی و آسیب شناسی طرح ساماندهی مشاغل سیار با اعلام اینکه قرار نیست بازار روزهای جمعه پارکینگ پروانه تعطیل شود، گفت این موضوع قابل تامل است و حتما از شهرداری پیگیری خواهم کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در گفت‌وگو با پانا درباره نگرانی دستفروشان بازار روزهای جمعه در پارکینگ پروانه به دلیل توقف فعالیت‌های این بازار در آینده، اظهار کرد: من تا جایی که مطلع هستم قرار نیست آنجا کلا تعطیل شود. موضوعی که مطرح شده، این است که آنجا مدتی تعطیل خواهد بود تا مقاوم‌سازی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که طبق اعلام شهردار منطقه 12 قرار است فعالیت این افراد در جایی دیگر در قلب تهران برقرار باشد، آیا قرار است این اتفاق بیفتد؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم بنا نیست بازار روزهای جمعه در پاساژ پروانه برای همیشه تعطیل شود. چیزی که من مطلع شدم بنا است این افراد برای مدتی به محل دیگری منتقل شوند و در این مدت فضای پاساژ مقاوم‌سازی شود و احتمالاً یکسری اقدامات ساختمانی آنجا انجام شود.

وی افزود: بعد از اینکه عملیات مقاوم‌سازی به پایان برسد مجددا شاهد فعالیت روزهای جمعه این افراد در پاساژ خواهیم بود. من تا اینجا اطلاع دارم و حتماً باید برای اطلاع از جزئیات از شهردار منطقه سوال کنم.

نظری در پاسخ به این سوال که در تفاهم‌نامه سه جانبه شهرداری تهران، وزارت راه و بنیاد مستضعفان آمده است که از پارکینگ پروانه به عنوان محل مناسبی برای ایجاد پارکینگ پلاسکو نام برده شده بود و اکنون زمان بهره‌برداری برای روزبازار به پایان رسیده است، آیا احتمال می‌دهید که این مقدمه‌ای برای اجرای تفاهم‌نامه باشد؟ گفت: این را واقعاً نمی‌دانم که می‌تواند در راستای همان تفاهم‌نامه باشد یا خیر اما فکر می‌کنم که پیشتر هم که پلاسکو فعالیت می‌کرد این بازار، روزهای جمعه برقرار بود. این موضوع قابل تامل است و حتما آن را پیگیری و از شهرداری سوال خواهم کرد که آیا این دو موضوع به هم ارتباطی دارند یا خیر. یعنی اینکه زمان بهره‌برداری به پایان رسیده است و همانطور تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده است برای بهره‌برداری پارکینگ برای ساختمان پلاسکو، آیا به هم مرتبط هستند یا خیر؟ حتما پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به اطلاع شهروندان می‌رسانم.

اخیرا علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه۱۲ تهران اعلام کرد که پاساژ پروانه از نظر سازه، ایمنی لازم را ندارد و در مقابل حریق ناایمن است و هر لحظه امکان بروز حادثه در این پاساژ وجود دارد و با توجه به حجم مراجعه به پاساژ پروانه و پارکینگ آن در جمعه بازار در صورت بروز حادثه اثرات مخاطرات آن کمتر از حادثه پلاسکو نخواهد بود.

بنابر اعلام شهردار منطقه ۱۲، قرارداد بهره‌بردار با شهرداری تهران به پایان رسیده است و مزایده‌ای برای این پاساژ و پارکینگ آن برگزار نخواهد شد اما برای کسبه جمعه بازار چند مکان بررسی می‌شود که این افراد را در یک محل دیگر که ایمنی لازم را نیز دارد، مستقر شوند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: