• دوشنبه ٣٠ دی ١٣٩٨-١٥:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٧٦
مجید فراهانی در گفتگو با مهر:

شهرداری ۲۰ سال است به جشنواره فیلم فجر کمک می کند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: کمک شهرداری تهران به جشنواره های ملی سال ها است که انجام می شود و این کمک تجربه اول شهرداری تهران نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمک ۸ میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر گفت: کمک شهرداری تهران به جشنواره‌های ملی سال‌ها است که انجام می‌شود و این کمک تجربه اول شهرداری تهران نیست و دست کم در ۲۰ سال گذشته هر سال این کمک‌ها وجود داشته است.  

 

وی ادامه داد: این کمک‌ها شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی بوده اعم از در اختیار گذاشتن سینماهای متعلق به شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری تا سایر کمک‌ها. امسال هم در بودجه سال ۹۸ شهرداری، ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به جشنواره‌های سطح کشوری مصوب شده است و طبیعی است که این ۲۰ میلیارد تومان به شکل نقدی و غیر نقدی باید تخصیص پیدا کند و این کمک هم در قالب بودجه مصوب شورای شهر تهران انجام شده است.  

 

فراهانی با اشاره به پخش پیام‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پیش از نمایش فیلم‌های جشنواره گفت: در برابر این حمایت شهرداری پیش از نمایش فیلم‌های جشنواره کلیپ‌هایی با محتوای مدیریت پسماند، حمل و نقل عمومی و ترویج فرهنگ شهروندی پخش می‌کند. که اگر می‌خواستیم این پیام‌های فرهنگی را از طریق صدا و سیما و… پخش کنیم مبالغ بسیار بیشتری باید پرداخت می‌کردیم.  

 

وی تاکید کرد: حمایت از جشنواره فیلم فجر در چارچوب بودجه مصوب بوده، به صورت نقدی و غیر نقدی است و در ازای آن خدماتی مانند پخش کلیپ‌هایی با موضوعات شهری می‌شود. اما به دلیل سایه انداختن مسائل سیاسی امسال این حمایت‌ها با حاشیه‌هایی همراه بود.  

 

فراهانی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص حضور روسای کمیسیون‌ها در کمیته تخصیص گفت: اعضای کمیته تخصیص مشخص هستند، در این رابطه رییس کمیسیون برنامه و بودجه باید حضور داشته باشد که در جریان هستم این دعوت انجام می‌شود و در سایر موارد مرتبط باید روسای کمیسیون‌های تخصصی دعوت شوند که اطلاعی از این موضوع ندارم و باید پیگیری شود. 

 

خبرنگار: نورا حسینی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: