• شنبه ٢١ دی ١٣٩٨-٠٩:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٠٣
زهرا صدراعظم نوری:

بررسی دو مورد گزارش زباله سوزی در مناطق غربی پایتخت

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص زباله سوزی در شهرهای اطراف تهران، گفت: در این خصوص دو مورد گزارش از مناطق غربی تهران اعلام شد که مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری مهر، زهرا صدراعظم نوری، با بیان اینکه راجع به زباله سوزی در شهرهای اطراف تهران گزارش‌های متعددی اعلام نشده است، اظهار کرد: در این خصوص دو مورد گزارش از مناطق غربی تهران اعلام شد که مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این محل به دلیل عدم دسترسی لازم از سال‌ها قبل دپویی از زباله صورت گرفته بود و تعدادی از افراد شبانه به این محل ورود می‌کردند تا خود را گرم کنند، فعالیت آن‌ها آثاری از سوختن زباله‌ها را به جا می‌گذاشت؛ خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر این موضوع رفع شده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به پاکسازی این محل اضافه کرد: دسترسی به این محل واقع در منطقه ۲۱ قطع شده است تا دیگر مورد سو استفاده قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه گزارشی مبنی بر زباله سوزی در سطح شهر اعلام نشده است، گفت: اگر سازمان حفاظت محیط زیست یا اداره کل محیط زیست شهر تهران در این باره گزارش‌هایی داشته باشند این موضوع را به شورای شهر اعلام کنند.

صدراعظم نوری با بیان اینکه کل زباله‌های خانگی توسط شهرداری تهران جمع آوری می‌شود، افزود: این زباله‌ها به آراد کوه برده و در آنجا با شیوه‌هایی خاص در محل‌هایی دفن و در ادامه زباله تر به کمپوست تبدیل و زباله‌های خشک جداسازی می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به شیوه دفن زباله‌های بیمارستانی گفت: زباله‌های بیمارستانی که تحت عنوان زباله‌های خاص تلقی می‌شوند طبیعتاً باید توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اتوکلاو و بی خطر و پس از آن آماده دفن شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این اقدام در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: ما امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت در این باره نظارت قوی داشته باشند تا تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زباله‌های خطرناک خود را اتوکلاو و بی خطر کنند. اگر این اتفاق نیفتد و زباله‌های بیمارستانی با زباله‌های عادی مخلوط شوند به شدت خطرآفرین است و معضلات جدی محیط زیستی را به وجود می‌آورد که به شدت سلامت را به خطر می‌اندازد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: