• سه شنبه ١٧ دی ١٣٩٨-٠٩:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٩٥
احمد مسجد جامعی در گفتگو با خبرنگار مهر:

اهریمن ها همه از یک تبار هستند/انسانیت را هدف گرفته‌اند

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اهریمن ها همه جا از یک تبار هستند، وقتی تهدید هم می کنند، از همین جنس ضد فرهنگ است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این حرف‌های اهریمنی که ما فرهنگ و نمادهای فرهنگی و دینی ایران را می‌خواهیم بزنیم یعنی چه؟ گفت: اهریمن فرقی نمی‌کند داعش باشد یا طالبان، اولین بار مجسمه بودا در بامیان را که قرن‌های قرن یکی از جاذبه‌های گردشگری افغانستان بود را اینها آمدند منفجر کردند، زیرا تفکرشان ضد فرهنگ است. تمام موزه‌های بغداد را بر باد دادند، حملاتی که به مراکز رسانه‌ای، مطبوعاتی، کتابفروشی ها و … چقدر بوده است؟ این حرکت‌ها ریشه در نگاه ضد فرهنگی آنها دارد و چون ضد فرهنگ هستند دست به ترور می‌زنند و دست به سلاح می‌برند.

وی ادامه داد: وقتی هم تهدید می‌کند از همین جنس ضد فرهنگ است. هر جا امام رضا (ع) یا سیدالشهدا است نماد فرهنگ ایران است هر جا حافظ است نماد فرهنگ ایران است، هر جا خیام و فردوسی است نماد فرهنگ ایران است کجا را می‌خواهند تهدید کنند؟

مسجد جامعی با بیان اینکه در کشور خودشان پر از نمادهای فرهنگ ایرانی است گفت: چه کسی را تهدید می‌کنند. انسانیت را می‌خواهند بزنند. فرهنگ ایران یعنی دفاع از انسانیت، همین گورستان دولاب نماد انسانیت ایرانی‌ها است زیرا در بدترین شرایط مردم ایران پذیرایی اینها شدند در شرایطی که خودشان هم به دلیل جنگ و …شرایط مناسبی نداشتند دولاب نماد روح ایرانی است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: فرهنگ ایران را چطور می‌توان زد. این تهدید یعنی فهمی از فرهنگ ایران ندارد. علت اینکه اینها ارجمند می‌شوند این است که هنر خوار می‌شود، اگر هنر والا باشد که اینها ارجمند نمی‌شوند. بنابراین تلاش شأن این است که به هنر و فرهنگ حمله کنند. عجیب است که اهریمن‌ها تبار واحدی دارند، مگر اینها نبودند که در سوریه نبش قبر کردند و تدمر را خراب کردند آنها جنس شأن ضد فرهنگ است.

به گفته مسجدجامعی چه کسی می‌تواند ایران را از فرهنگ جدا کند همه این عدالت خواهی و دگر دوستی ریشه فرهنگ ایران است.

به گزارش مهر ، روز گذشته درجریان بررسی طرح یک فوریتی حفظ و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ تهران احمد مسجد جامعی گفته بود: موضوع و تاکید بر این نکته که گورستان دولاب نماد روح و فرهنگ ایرانی است. این حرف های اهریمنی که ما فرهنگ ونمادهای فرهنگی و دینی ایران را می خواهیم بزنیم یعنی چه؟ این سخن سخیف به این معنی است که می خواهند فرهنگی جهانی را بزنند. این که می گویم فرهنگ جهانی، دلیل دارد؛ اتباع کشورها در شرایط سخت به کشور ما پناه آوردند، ایرانی ها مهمان نوازی کردند و این مهمانان ضمن زندگی، آرامگاهشان هم همین جا در کشور ماست. فرانسوی ها، لهستانی ها، یونانی ها، روس ها هفت هکتار زمین اینجا را به عنوان آرامگاه دارند.

وی یادآور شد: با شهادت سردار سلیمانی، لهستانی ها در کشور خود و مقابل سفارت ایران به احترام و یاد ایشان شمع روشن کردند. این رفتار و عمل، نتیجه آن خدمتی است که ایرانی ها به آنها کردند و باعث شده خود را همراه و همدرد با مردم ایران بدانند.


خبرنگار :نورا حسینی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: