• شنبه ١٤ دی ١٣٩٨-١٠:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٨٤
میرلوحی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اجماع شورای شهر بر سر خرید اتوبوس‌های شارژی به جای دیزلی/ فعالیت اتوبوس‌های شارژی تا ۶ ماه دیگر

عضو شورای شهر تهران گفت: تا ۶ ماه دیگر می‌توانیم شاهد بهره برداری از ۳ هزار اتوبوس شارژی در سطح شهر باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سهم ۳۰ درصدی اتوبوس‌های دیزلی در آلودگی هوای تهران گفت: برای حذف این نوع آلایندگی نیازمند استفاده از اتوبوس‌های شارژی هستیم که در حال حاضر هر ۲۱ نفر عضو شورای شهر تهران نسبت به وارد کردن اتوبوس‌های شارژی اجماع دارند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی اتوبوس‌های شارژی وارد تهران می‌شوند گفت: اگر بخواهیم منتظر اقدامات دولت باشیم زمان زیادی می‌برد، ولی چنانچه به بخش خصوصی میدان دهیم تا هر کدام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد کشور کنند و بعد از آن‌ها حمایت کنیم از ۶ ماه آینده می‌توانیم شاهد حضور اتوبوس‌های شارژی در سطح شهر باشیم.

او با بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون دولت های قبلی و سابق در تجهیز اتوبوس رانی اقدام محسوسی نکردند گفت: قرار بوده که ۸۲ درصد پول اتوبوس را دولت و ۱۸ درصد را مصرف کننده بدهد که متاسفانه این کار متوقف شده است.

میرلوحی با بیان اینکه تحریم‌ها ما را به این نقطه رسانده، اظهار کرد: در زمان توافق برجام بحث ساخت اتوبوس در داخل مطرح شد و مذاکراتی هم بین برند‌های خودروسازی مطرح شد که در نهایت این کار به نتیجه نرسید.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد آلودگی تهران به خاطر سوخت آلاینده‌هایی نظیر خودرو و چیلر‌ها و شوفاژ‌های منازل است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم، گفت: یکی از راه‌هایی که شورای پنجم به آن رسیده و روی آن توافق وجود دارد رفتن به سمت اتوبوس‌های شارژی است که اکنون خرید ۳ هزار اتوبوس برقی در دستور کار است و از ۱۹ هزار اتوبوسی که دولت در سال ۹۴ وعده داد قرار شده که این تعداد به تهران برسد.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اکنون که نسبت به تامین اتوبوس موافقت شده نباید اتوبوس‌های دیزلی بیاوریم و باید اتوبوس‌های شارژی وارد کنیم که تا ۱۰ سال دیگر هم پاسخگو باشد.

میرلوحی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ اتوبوس تهران که قرار بوده ۶ سال عمر کنند در حال حاضر با ۱۱ سال عمر کار می‌کنند گفت: اگر ۳ هزار اتوبوس شارژی را وارد تهران کنیم می‌توانیم عمر اتوبوس‌ها را به زیر ۸ سال برسانیم و آنوقت امیدوار خواهیم بود که ساخت داخل هم جواب می‌دهد، اما در حال حاضر ساخت سهم اتوبوس در داخل قابل توجه نیست.

او افزود: در شرایط کنونی ساخت واگن در داخل کشور ۳۰ درصد میسر است و بقیه آن را باید از خارج وارد کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: