• سه شنبه ٢ مهر ١٣٩٨-١٤:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٠٣
محمد عليخاني بيان داشت؛

تراکم دهی در حوالی مترو راه حل مقابله با ترافیک/ 30 درصد سفرهای تهران، سفرهای آموزشی است

محمد علیخانی رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شورا گفت: حدود 18 الی 20 میلیون سفر هر روزه در تهران انجام شد که 30 درصد آن ها در فصلی که مدارس و دانشگاه ها باز می شود، بوده و سفرهای آموزشی نام دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای  اسلامی شهر تهران و به نقل از خبرگزاری برنا؛ هر ساله با آغاز ماه مهر،  دستورالعمل هایی برای مقابله با ترافیک به ادارات و مراکز مختلف ابلاغ می شود چراکه تهران در فصول حضور دانشگاهیان و دانش آموزان ترافیک بیشتری را تجربه می کند. ترافیکی که سرسام آور است و با مُسکن های مقطعی کاهش پیدا نمی کند در این رابطه محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران  حمل و نقل شورای شهر تهران، راه حل خروج از ترافیک های مناسبتی را توسعه حمل و نقل و اجرای TOD (توسعه حمل و نقل محور) می‌داند.

او با اشاره به تعداد سفرهایی که روزانه در مقاطع مختلف صورت می‌گیرد، گفت:  حدود  18 الی 20 میلیون سفر هر روزه در تهران انجام شد که 30 درصد آن‌ها در فصلی که مدارس و دانشگاه‌ها باز می‌شود، بوده و سفرهای آموزشی نام دارد.

علیخانی با اشاره به ترافیک تهران که در مهر ماه شدت می‌گیرد، تصریح کرد: راه اصلی، کاهش سفر است. سفرهای زائد باید کم شود. ایجاد محدودیت و اقدامات مقطعی مانند مُسکن مقطعی است و مشکلات اصلی را حل نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به راه حل های موجود اظهار کرد:  باید تعداد سفرها را کم کنیم که در تمام دنیا راه حل هایش مشخص است. یکی از آن ها هوشمند سازی است که مردم از طریق نرم افزارهایی که متداول شده، کارهایشان را انجام می دهند. راه حل دیگر اجرای TOD است.

او اضافه کرد: در حال حاضر 265 ایستگاه مترو در تهران داریم. اگر در شعاع 300 تا 500 متری هر ایستگاه افزایش تراکم بدهیم و ساخت و سازها را اطراف ایستگاه های مترو بدهیم، این معضل بهبود پیدا می کند. اگر قرار است برج اداری، مسکونی و تجاری ساخته شود در اطراف و شعاع 300 تا 500 متری ایستگاه‌های مترو باشد کسی که از محل کار یا سکونتش خارج شود باید با 300 تا 500 متر پیاده روی از مترو استفاده کند.

علیخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم از مترو به سختی استفاده می‌کنند و ازدحام جمعیت وجود دارد، گفت: از همین امکانات استفاده نمی شود. مترو واگن ندارد و همه تصمیمات باید در کنار هم باشد. باید بسته ای از سیاست ها اجرا شود. نمی‌توان به یک مورد تاکید کنیم و از دیگر موارد غافل شویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط