• يکشنبه ٣٠ تير ١٣٩٨-٠٨:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٣٢
سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاعات سامانه شفافیت درباره تاریخ استخدام کارکنان و حقوق مدیران شهرداری معتبر نیست

سخنگوی شورای شهر تهران اطلاعات سامانه شفافیت درباره تاریخ استخدام کارکنان و حقوق مدیران شهرداری را معتبر ندانست و گفت: شورای شهر تهران با جدیت از معاونت منابع انسانی شهرداری تهران درخواست می‌کند که در اسرع وقت اطلاعات مربوط به سامانه جامع منابع انسانی را دقیق و معتبر کند تا بیش از این اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار نگیرد.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از،خبرنگار ایلنا،‌ اگرچه سامانه شفافیت با هدف شفاف‌سازی عملکرد شهرداری تهران راه‌اندازی شد، اما از زمان راه‌اندازی این سامانه همواره ابهامات و اختلاف نظراتی درباره میزان ارقام و اعداد ارائه شده در آن وجود داشته است. یکی از موارد مبهم، میزان حقوق دریافتی مدیران است که تنها ارقام پایه حقوق آنها در سامانه درج می‌شود. به گفته برخی این گونه انتشار حقوق مدیران شهرداری نه تنها شفافیت نیست، بلکه پنهان کردن میزان واقعی حقوق آنها و آدرس غلط دادن به مردم است. 

علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) درباره صحت اطلاعات منتشره در سامانه شفافیت به خبرنگار ایلنا گفت: سامانه شفافیت با هدف درج صحیح اطلاعات حوزه مدیریت شهری راه‌اندازی شد تا این اطلاعات به شهروندان ارائه شود و هیچ چیز مخفی در کار نباشد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مواردی که در سامانه شفافیت درج شده است، اطلاعات مربوط به میزان دریافتی‌های مدیران است. در اطلاعات اولیه منتشر شده اشکالاتی بوده است که من در جریان جزئیات آن نیستم، اما خانم آروین،‌ رئیس کمیته شفافیت شورای شهر، تهران پیگیر هستند که ارقام واقعی شوند و این اطلاعات با صحت کامل در سایت شفافیت درج شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اطلاعات ناقص مندرج در سایت شفافیت تنها در زمینه حقوق مدیران نیست، تصریح کرد: یکی دیگر از اشکالات برای مثال مربوط به تاریخ‌های استخدامی است که بعضا در سیستم غلط درج شده است و تعداد زیادی از تاریخ‌های استخدامی مطرح شده در تاریخ ۹۶/۶/۱ در سایت درج شده‌اند، در حالی که این تاریخ‌ها درست نیست و بسیاری از اطلاعاتی که روی این سامانه قرار دارد، معتبر نیست یا اشکال دارد.

اعطا در ادامه با بیان اینکه اطلاعات این سامانه از سوی شهرداری ارائه می‌شود، افزود: این اطلاعات از سامانه جامع منابع انسانی در سامانه شفافیت قرار داده می‌شود، در واقع سامانه شفافیت اطلاعات خود را از سامانه جامع منابع انسانی شهرداری دریافت می‌کند و به دلیل نادرست بودن اطلاعات در آن سامانه، طبیعتا اطلاعات موجود در سامانه شفافیت نیز غلط از آب در می‌آید.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر تهران پیگیر است تا هرچه سریعتر این اطلاعات درست شود، تصریح کرد: این مساله بسیار مهمی است که اطلاعاتی که در دسترس شهروندان قرار می‌دهیم، قابل اعتماد و اتکا باشد.شورای شهر تهران با جدیت از معاونت منابع انسانی شهرداری تهران درخواست می‌کند که در اسرع وقت اطلاعات مربوط به سامانه جامع منابع انسانی را دقیق و معتبر کند تا بیش از این اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار نگیرد.

وی در واکنش به اینکه در سامانه شفافیت فقط حقوق پایه مدیران مشخص شده است، آیا فکر می‌کنید شهرداری در نهایت میزان واقعی حقوق آنها را اعلام می‌کند، گفت: هدفگذاری شورا اعلام اعداد واقعی حقوق مدیران است، اما به طور مشخص نمی‌دانم، چه چیزی درباره حقوق مدیران قرار است، منتشر شود، اما مجموعه اطلاعاتی که بر روی سامانه شفافیت قرار می‌گیرد، اشکال دارد، زیرا همانطور که گفتم، این اطلاعات از روی سامانه منابع انسانی برداشته می‌شود که آنها اشتباه است و از معاونت منابع انسانی می‌خواهیم، این اعداد را درست ارائه دهد.

اعطا در پاسخ به سوال دیگری درباره تکلیف شهرداری به ارائه بخشی از سهم عوارض برای تجهیز و نوسازی مدارس گفت: در فیش پرداخت عوارض، ارقامی به تفکیک درج شده است که یکی از آنها برای کمک به نوسازی و عوارض مدارس درنظر گرفته شده و شهرداری این مبالغ را پرداخت می‌کند. خیلی بعید است که شهرداری سهم عوارض آموزش و پرورش را پرداخت نکند، اما برای صحت‌سنجی از معاونت شهرسازی و معاونت مالی شهرداری تهران موضوع را پیگیر باشید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: