• سه شنبه ٢٥ تير ١٣٩٨-١٣:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٢٣
علی اعطاء در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،:

صدور مجوز برج 21 طبقه در حریم دریاچه شهدای خلیج فارس در روزگار ممنوعیت بلندمرتبه سازی

صدور پروانه ساختمانی ۲۱ طبقه در حریم دریاچه شهدای خلیج فارس موجب به خطر افتادن زیبایی‌های این دریاچه شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطاء عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران بابت صدور پروانه ساختمانی برای زمینی در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس به شهرداری تهران تذکر داد.

علی اعطاء در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات این اقدام شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: در سال ۹۲ شهرداری منطقه ۲۲ طی عقد قرار دادی با مالک (قرار داد حقوقی)، ۷ هزار و ۸/۱۹۷ متر مربع از زمینی به مساحت ۱۱ هزارو ۱۷۴ متر مربعی از جانب مالک زمین به شهرداری منطقه واگذار می‌شود و شهرداری منطقه در مقابل آن متعهد می‌شود تا پروانه ساختمانی را برای متراژ باقی‌مانده زمین مالک صادر کند.

اعطاء گفت: یک سال بعد از عقد این قرار داد (در آبان ماه سال ۹۳) شورای عالی معماری و شهرسازی بلند مرتبه سازی در پایتخت را تا زمان تدوین ضوابط آن ممنوع اعلام و انجام هرگونه بلند مرتبه سازی (ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه) را منوط به تدوین و تصویب ضوابط آن در شورای عالی معماری و شهرسازی می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ممنوعیت بلند مرتبه سازی یک سال پس از عقد قرار داد بین مالک زمین و شهرداری منطقه ۲۲ گفت: در سال ۹۵ شهرداری منطقه ۲۲ اعلام می‌کند به دلیل آنکه قرار داد فی مابین یک سال قبل از ممنوعیت هرگونه بلند مرتبه سازی در پایتخت منعقد شده است برای این زمین پروانه صادر شده است.

اعطاء گفت: با استناد به همین موضوع شهرداری منطقه در سال ۹۵ پروانه ساختمانی را برای ملک صادر می‌کند و در برج ۵ سال ۹۶ نیز مالک درخواست تغییر نقشه می‌دهد و پس از آن پروانه برای ساخت بنایی با ۲۱ طبقه روی زمین در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با اشاره به مکاتبه‌های صورت گرفته با شهرداری منطقه ۲۲ گفت: شهرداری منطقه به قرار داد فی مابین که یک سال پیش از ممنوعیت بلند مرتبه سازی در پایتخت منعقد شده است استناد می‌کند، اما واقعیت این است با توجه به ممنوعیت بلند مرتبه سازی در آن زمان، صدور پروانه برای زمین ممنوع بوده است.

اعطاء با اشاره به نقش شهرداری تهران در حل و فصل پرونده گفت: شهرداری منطقه ۲۲ باید از طریق تعامل مثبت با مالک و یا درصورت عدم حصول نتیجه لازم از طریق قانونی این کشکل را حل کند و از ساخت مجتمعی تجاری اداری در ۲۱ طبقه روی زمین در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس جلوگیری کند تا بیش از این به منظر دریاچه آسیب نرسد.

وی گفت: مدیران منطقه ۲۲ با توجه به حساسیتی که نسبت حوزه شهرسازی دارند جایز نیست نسبت به آسیب بیشتر به محدوده دریاچه بی تفاوت باشند و ما انتظار پیگیری فعال و یافتن راهکار را داریم.

اعطاء با اشاره به قرار داشتن این زمین در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: این زمین در محدوده ۹۰ متری دریاچه شهدای خلیج فارس قرار گرفته است و به طور حتم ساخت بنایی با ۲۱ طبقه روی زمین منظر و دید دریاچه را از بین می‌برد.

وی در پاسخ به این سئوال که امروز ساخت ملک در چه مرحله‌ای است گفت: در حال حاضر ساخت این ملک در مرحله گودبرداری است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جایگاه محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس در توسعه عرصه عمومی گفت: محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس از حیث توجه به توسعه عرصه عمومی و فضا‌های شهری اهمیت ویژه‌ای دارد.

اعطاء با شاره به هزینه احداث تفرجگاهی مانند دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: زمانی که برای ساخت این چنین تفرجگاهی هزینه‌های سنگین می‌شود باید صیانت از آن نیز جدی گرفته شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: