• چهارشنبه ٢٦ تير ١٣٩٨-٠٨:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥١٤
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران عنوان کرد:

بلاتکلیفی مردم در طرح توسعه مجلس

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه در جریان طرح توسعه مجلس، مردم منطقه 12 برای دریافت پروانه ساخت و ساز بلاتکلیف مانده‌اند، از شهردار تهران خواست تا برای تعیین تکلیف موضوع اقدام کند.

 به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهرانمحمد سالاری درباره طرح توسعه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی که محل قانونگذاری کشور است و قوانین آن برای همه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه لازم‌الاجراست باید در رعایت قانون و اصول شهرسازی، به‌ویژه حقوق شهروندی پیشگام‌تر باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه مجلس شورای اسلامی، ساختمان‌های ضلع شرقی میدان بهارستان را به عنوان ساختمان محل کار نمایندگان در نظر گرفت اما اصول شهرسازی را به طور کامل در آن رعایت نکرد؛ این در حالی است که بارگذاری در آن محدوده نسبت به تراکم جمعیت موجود، بالاست و از نظر ارتفاع نیز روی ساختمان‌های مجاور مسکونی سایه اندازی می‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: نمای ساختمان‌ها نیز به هیچ عنوان با اصول و چارچوبی که در کمیته‌های نما تعیین شده تطبیق ندارد؛ ابتدای امر از نمای تمام شیشه‌ای استفاده کردند و بعد از اعتراضات اعضای شورای دوره قبل و نامه کتبی بنده به رئیس مجلس، تغییراتی اعمال شد اما باز هم مبتنی بر اصول تعیین شده و معماری ایرانی اسلامی که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است، نشد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از نمادها و عناصر هویت‌بخش بیشتر از هر سازمان و نهادی باید اصول مذکور را رعایت کند اما این کار را نکرد؛ در حال حاضر نیز شاهد هستیم طرح توسعه مجلس در شعاع 300 و بعضا 500 متر را در نظر گرفته است؛ شهرداری منطقه 12 به افرادی که در آن محدوده زندگی می‌کنند پروانه ساخت و ساز نمی‌دهد و برای این امر از مجلس استعلام می‌کند.

سالاری تصریح کرد: متأسفانه مردم بین مجلس شورای اسلامی و شهرداری تهران بلاتکلیف مانده‌اند و اعتراضات مردمی به کمیسیون شهرسازی ارائه شده است؛ از این رو از شهردار تهران خواستاریم این موضوع را تعیین تکلیف کند ضمن اینکه به نظر می‌رسد زمان رویکرد‌های تحکمی از بالا به پایین به اتمام رسیده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: