• دوشنبه ٢٤ تير ١٣٩٨-١٢:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٠٥
سید آرش حسینی میلانی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا :

اختلاف نظرها را با تعامل برطرف می کنیم

نایب رئیس ستاد شورایاری‌ها از حل اختلاف نظرها با تعامل خبرداد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛سید آرش حسینی میلانی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا درباره نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سران سه قوه و وزیر کشور مبنی بر عدم، برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اظهارکرد: هم‌اکنون در حال تدارک انجام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم که بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای مشارکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و تا چند روز دیگر بحث تایید صلاحیت داوطلبان نهایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌ روی شورایاری‌ها برای تشکیل پنجمین دوره آن است و قدمتی ۲۰ ساله دارد، اظهارکرد:از نظر استناد قانونی مجوز تشکیل انجمن‌های محلی در قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور» آمده است و شورای شهر نیز برای برگزاری آن مصوبه و مجوزهای لازم از سوی هیات دولت اخذ کرده است. 

نایب رئیس ستاد شورایاری‌ها ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم در دیدارها و تعاملاتی که با دوستان خواهیم داشت، اختلاف نظرهای پیش آمده را برطرف و زمینه مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات شورایاری‌ها را فراهم کنیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر تهران با رعایت ملاحظات قانونی، انتخابات دوره پنجم شورایاری‌ها را در زمان مقرر برگزار خواهد کرد و برای برپایی هرچه بهتر این انتخابات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

حسینی میلانی تاکید کرد: شورای شهر تابع قانون است و برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را قانونی می‌دانیم. 

وی با یادآوری اینکه شورایاری انجمنی غیردولتی، غیرسیاسی، داوطلبانه و خودگردان است،اظهارکرد: شورایاری‌ها یک ظرفیت بسیار مهم و راهبردی برای مدیریت هرچه بهتر شهر تهران هستند و تاکنون توانسته‌اند ثمرات خیر بسیاری در حل و فصل مشکلات و مدیریت بهتر شهر داشته باشند. 

این عضو شورای شهر در پایان گفت: ما باید به دنبال افزایش مشارکت مردم برای اداره بهتر شهر باشیم و شورایاران می‌توانند حلقه واسط مدیریت شهری و مردم باشند. به همین دلیل همه دستگاه‌ها باید به دنبال تقویت شورایاری‌ها و نه تضعیف آن‌ها باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: