• چهارشنبه ٢٦ تير ١٣٩٨-١٥:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٩٩
بازدید حبیب زاده از مراکز نگهداری کودکان کار/ ۹۰ درصد کودکان افغان هستند

معاون نظارت شورای شهر تهران در مورد بازدید صبح امروزش از مراکز نگهداری کودکان کار توضیحاتی را ارائه کرد.

در خصوص مشکلات این مرکز دریافت کردیم و همچنین در فضای مجازی گلایه‌های زیادی از محل و تجهیزات نگهداری کودکان منتشر شده بود و از آنجایی که شهرداری تهران مسئولیت تجهیز و ارائه این مکان را دارد از دو مرکز از جمله یاسر بازدید کردیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید ظهر امروزش از مرکز یاسر که محل نگهداری کودکان کار و خیابان است، گفت: گزارشاتی در خصوص مشکلات این مرکز دریافت کردیم و همچنین در فضای مجازی گلایه‌های زیادی از محل و تجهیزات نگهداری کودکان منتشر شده بود و از آنجایی که شهرداری تهران مسئولیت تجهیز و ارائه این مکان را دارد از دو مرکز از جمله یاسر بازدید کردیم.

 

وی با بیان اینکه در یکی از مراکز کمتر از ۵۰ کودک و در مرکز دیگر حدود ۳۰ کودک بودند گفت: از بخش‌های مختلف این مراکز از جمله سرویس بهداشتی، آشپزخانه و … بازدید کردیم و خوشبختانه در مجموع وضعیت مناسب بود اما لازم است هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کودکان در این مرکز اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه از اداره اتباع درخواست داریم که هر چه سریعتر نسبت به تصمیم گیری در خصوص کودکان اتباع بیگانه تصمیم گیری کند گفت: هر چند که در برخی موارد نیازمند کسب اطلاع و رعایت مقررات هستند که قطعاً این مسئله زمانبر است و یا باید این افراد تعیین تکلیف شده و یا در اختیار خانواده‌هایشان قرار گیرد.

 

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه ۹۰ درصد کودکان کار در این مرکز اهل کشور افغانستان بوده و کمتر از ۱۰ درصد کودکان ایرانی بودند، در پاسخ به سوالی در مورد انتقاد از ظرفیت ناکافی این مراکز، گفت: این مراکز و تجهیزات ساختمان برای ماموریت‌های شهرداری کافی است. و اگر قرار باشد طرح‌های ضرب‌العجلی یک ماهه اجرا شود لازم نیست که تجهیزات بیشتری اضافه شود و این تجهیزات تا الان برای ماموریت‌ها کافی بوده است.

 

وی افزود: البته در حال حاضر تعداد کودکان کاهش یافته و در مراکز نیز در حد امکان، امکانات تفریحی وجود داشت و از آنجایی که ما در این طرح کمک کننده هستیم لازم نیست که مراکز توسعه یابد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: