• شنبه ١٥ تير ١٣٩٨-١٣:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٧٧
علی اعطا در گفت وگو با ایسنا :

تشریح طرح ساماندهی میدان امام خمینی (ره)

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی میدان امام خمینی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،علی اعطا در گفت وگو با ایسنا در مورد جزئیات طرح ساماندهی میدان امام خمینی (ره) و شایعات بسته شدن این میدان گفت: در مورد این موضوع که میدان به‌طور کامل بسته شود یا نه هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه گزینه‌های متعددی در مورد روند بهسازی میدان امام خمینی (ره) مدنظر است،اظهارکرد: یکی از طرح‌ها این است که بخشی از میدان تبدیل به فضای پیاده شود و در واقع فضای پیاده موجود گسترش یابد که کم‌ریسک و مطمئن‌تر است.

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از طرح‌ها نیز این است که این میدان را ببندیم، گفت: البته باید این مهم در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گیرد و راهکارهای آن هنوز مشخص نشده است.

اعطا با بیان اینکه این موضوع هنوز در کمیسیون شهرسازی مطرح نشده است، اظهارکرد: البته همکاران دیگرمان در شورای شهر نظراتی در این خصوص مطرح کردند اما از آنجایی که این طرح مربوط به فضای شهر است، طبیعتاً باید در کمیسیون شهرسازی نیز مورد بررسی قرار گیرد. هرچند که کارشناسان‌مان در مورد میدان و کارکردهای آن بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند ولی به‌طور کلی نگاه کمیسیون شهرسازی به طرح بهسازی میدان امام خمینی (ره) به‌طور محدود و نه فراگیر مثبت است و می‌بایست فضای عابرپیاده افزایش یابد.

وی در مورد ساخت ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی (ره) گفت: ساخت این ساختمان طبق مصوبه کمیسیون ماده ۵ است و می‌تواند یک بنای فرهنگی- هنری باشد اما طرح کلی میدان دارای مصوبه است.

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه احیای میدان امام خمینی (ره) احیای یک میدان تاریخی است،تصریح کرد: میدان امام خمینی دارای ابعاد خاص ۲۲۰*۱۱۰ متر است که این ابعاد لازم است احیا شود و این طرح بیشتر یک اقدام در حوزه مرمت بافت تاریخی محسوب می‌شود که رویکرد رایج در دنیا است.

اعطا با اشاره به اینکه در مورد پیاده‌راه شدن این میدان هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و تصمیم‌گیری برای این میدان با این مقیاس و درجه اهمیت نیازمند کار کارشناسی فراوانی است، گفت: تصمیم‌گیری مدیریتی در این زمینه کفایت نمی‌کند و ما نیازمند استفاده از نظر کارشناسان برجسته هستیم که در حوزه بافت تاریخی صاحبنظر هستند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: