• پنج شنبه ٢٠ تير ١٣٩٨-١٣:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٥٨
مرتضی الویری در گفتگو با خبرنگار مهر :

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مصوبه دولت را دارد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مصوبه هیئت دولت دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهرانمرتضی الویری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اظهارنظر سازمان بازرسی کل کشور در مورد غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و هزینه کرد برای آن گفت: ما در حال برگزاری چهارمین دوره از انتخابات شورایاری‌ها هستیم. بنابراین همین روال در دوره‌های پیش نیز انجام شده است. همچنین در این دوره هیئت دولت نیز برگزاری این انتخابات را مصوب کرده است.

الویری ادامه داد: شورای عالی استان‌ها نیز به عنوان مرجع مقررات گذاری در حوزه شوراها نیز این موضوع را تأیید کرده و به نظر من برگزاری این انتخابات مشکلی ندارد زیرا هم سابقه برگزاری دارد و هم مراجع قانونی آن را به تصویب رسانده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری که گفته می‌شود هزینه برگزاری این انتخابات بیش از ۶ میلیارد است، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و برآورد ما این است که هزینه انتخابات شورایاری‌ها زیر ۶ میلیارد باشد و رقم ۶ میلیارد با محاسبه هزینه‌های پس از انتخابات شورایاری‌ها بوده است و این نکته را هم تأکید می‌کنم که اعضای شورایاری‌ها هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند و مجوز اینکه مکانی را هم برای فعالیت‌هایشان اجاره کنند را ندارند.

به گزارش مهر، این هفته رئیس کل سازمان بازرسی کشور اعلام کرده بود برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است و گزارشی از سوی این سازمان به رئیس جمهور و شورای شهر ارائه شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: