• پنج شنبه ٢٠ تير ١٣٩٨-١٣:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٥٥
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

واکنش عضو شورای شهر تهران به چالش خانم بازیگر

خداکرمی گفت: اعضای شورای شهر تهران به جای آن که سر خود را داخل زباله کنند، طرح جامع مدیریت پسماند را در دست تهیه و تدوین قرار دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نامه بازیگر سینما و دعوت او از اعضای شورای شهر تهران برای انجام چالش سطل زباله موجب واکنش‌های گسترده‌ای از جانب اعضای شورای شهر تهران شد.

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اینباره گفت: با تمام احترامی که برای هنرمندان قائل هستم‌، ای کاش این چالش برای کسانی که شرایط امروز شهر را رقم زدند مطرح می‌شد، زیرا زباله گردی موضوع امروز نیست که اعضای شورای شهر پنجم بخواهند با اجرای چالش خانم بازیگر سر خود را داخل سطل زباله کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: به هر حال ما به عنوان نماینده مردم بیشتر از دیگر افراد درگیر حل مشکلات مدیریت شهری هستیم و برخی از افراد تصور می‌کنند که با دیدن کودکی درون سطل زباله می‌توان مشکل زباله گردی را در زمانی کوتاه و به سرعت حل کرد، اما از این موضوع بی اطلاع هستند که نزدیک به ۵۰ سال است سیستم جمع‌آوری زباله پایتخت به شیوه سنتی انجام می‌شود و هنوز به صورت کامل جمع آوری پسماند به صورت مکانیزه انجام نمی‌شود.

خداکرمی گفت: اعضای شورای شهر تهران به جای آن که سر خود را برای اجرای چالش خانم بازیگر درون سطل زباله کنند، طرح جامع مدیریت پسماند را در دست بررسی دارند تا در صورت نهایی شدن آن شیوه مدیریت و جمع‌آوری پسماند در پایتخت پس از سال‌ها عوض شود و امیدواریم پس از اجرای طرح جامع دیگر شاهد زباله گردی در سطح پایتخت نباشیم.

وی با اشاره به ناآگاهی برخی از بازیگران از پشت پرده فساد در حوزه پسماند گفت: در حوزه پسماند مانند دیگر حوزه‌ها فساد سازمان یافته‌ای وجود دارد که این فساد ریشه دار است.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تلاش شورای شهر تهران این است که با ساماندهی و مدیریت مکانیزه پسماند دیگر شاهد زباله گردی نباشیم تا شهروندان با دیدن این صحنه‌ها رنج ببینند و منافعی که به جیب برخی از افراد از زباله گرد می‌رود به جیب شهرداری تهران بازگردد.

خداکرمی با اشاره به وظیفه هر فرد در جامعه گفت: هر کدام از ما وظیفه اجتماعی خود را داریم و وظیفه هنرمندان این است که برای تغییر رویکرد تلاش کنند.

وی افزود: در بحث کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی از تعدادی هنرمند خواستیم که به تبلیغ این رویکرد بپردازند، اما متأسفانه بسیاری از آن‌ها پاسخگوی ما نبودند و دیگر هنرمندانی که جواب دادند از ما مبالغ ۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان را برای قرار دادن کلیپ کوتاهی از خود درخواست کردند.

عضو شورای شهر تهران گفت: برای تغییر رویکرد مردم حاضر هستیم تلاش و هزینه کنیم، اما ذکر این نکته ضروری است که هنرمندان ما نیز باید از ظرفیت‌های اجتماعی خود برای تغییر رویکرد‌های شهری به درستی استفاده کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: