• شنبه ٢ شهريور ١٣٩٨-١١:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٤٢
زهرا نژاد بهرام در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لزوم بازنگری در قوانین بالا دستی برای مقابله با تغییر کاربری ساختمان‌ها

نژاد بهرام گفت: لایحه بازنگری قانون تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به تجاری به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش مدیریت شهری در تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به تجاری و چرایی این اقدام گفت: برنامه ریزی مدیریت شهری در این باره شامل موارد بسیاری می شود که باید تمام آن را مد نظر قرار داد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به تجاری موضوع امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ سال است که این اجازه به برخی مشاغل مانند ثبت اسناد، پزشکان، وکلا و ... داده شده که بتوانند خدمات خود را در سطح شهر گسترش دهند.

او تاکید کرد: نکته قابل توجه و تامل این است وقتی تعدادی از مراکز خدماتی پایتخت، به مراکز سفر تبدیل می‌شوند الزام‌های ترافیکی جدید را می‌طلبد که باید در میسر توسعه مشاغل ایجاد شود.

نژادبهرام با تاکید بر این نکته که باید مشاغل در شهر توسعه پیدا کنند، ادامه داد: در کنار توسعه مشاغل و خدمات باید به فراهم سازی زیرساخت‌های آن نیز توجه شود و این جزء مواردی است که ما در مدیریت شهری آن را مد نظر قرار دادیم.

رئیس اداره شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم ایجاد پارکینگ برای مناطق جاذب سفر، افزود: لزوم احداث پارکینگ طبقاتی برای رفع بسیاری از دغدغه‌ها ضروری است، اما این نکته نباید فراموش شود که در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم، بازنگری در قانون نیز امری اجتناب ناپذیر است.

او با اشاره به ارائه لایحه بازنگری در قانون تبدیل خانه‌های تجاری به مسکونی از سوی شورای عالی استان‌ها،گفت: برای بازنگری در قانون موجود، لایحه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه شده تا به وسیله آن از تبدیل منزل با کاربری مسکونی به تجاری جلوگیری شود، اما اعتقاد ما این است که همان قانون نیز نیاز به تغییر در برخی از بند‌ها دارد.

نژادبهرام با تاکید بر تفاوت جاذبه سفر بین یک پاساژ و مرکز تجاری، تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که جاذبه سفری که در کنار یک مرکز تجاری ایجاد می‌شود با یک مطب پزشک متفاوت است، زیرا میزان مراجعه به این دو باهم قابل قیاس نیست.

او با تاکید به نقش پارکینگ های محله ای در حل این مشکل گفت: عقیده من این است پلاک‌های مسکونی مقصد سفر بزرگ نیست ومی‌توان با ایجاد پارکینگ‌های محلی ترافیک به وجود آمده از آن را برطرف کرد.

رئیس اداره شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که ایجاد پارکینگ صحبت از دعوت مردم به خودرو محوری نیست، افزود: تمرکز ما روی خودرو محوری نیست، اما باید توجه داشت که خودرو‌های موجود در شهر را نمی‌توان در خیابان رها کرد و باید آن را تحت مدیریت یک‌پارچه در آورد.

پیش‌تر سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گله خود را از مدیریت شهری مبنی بر تغییر کاربری ساختمان های مسکونی به تجاری اعلام کرده بود و گفت: " شهرداری با چه مجوزی ساختمان های مسکونی را به تجاری تبدیل می کند و ماشین ها کجا باید پارک کنند؟"

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: