• سه شنبه ١١ تير ١٣٩٨-٠٨:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٣٠
نژاد بهرام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتخابات شورایاری حلقه وصل افراد جامعه به مدیریت شهری است

عضو شورای شهر تهران انجام تمام مسئولیت‌ها از سوی حاکمیت و مدیریت شهری را موجب ایجاد فاصله بین شهروندان با مدیریت شهری می‌داند.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از،خبرنگار به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ۴ مرداد ماه به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها تعیین شده است.

 

حال با توجه به میزان زمان باقی‌مانده تا انتخابات شورایاری‌ها برگزار کنندگان انتخابات شوراریاری‌ها به دنبال فراهم کردن موجبات برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با حضور حداکثری افراد جامعه هستند.

 

این بار بر حضور جوانان و بانوان در انتخابات شورایاری‌ها حساب ویژه‌ای باز شده است به طوری که شرط سنی برای نامزد شدن در انتخابات شوراریاری‌ها بین ۲۲ سال تا ۷۵ سال در نظر گرفته شده است.

 

زهرا نژاد‌بهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تصور من این است در جامعه همواره ظرفیت‌هایی به‌وجود می‌آید که متاسفانه مردم از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و بعد از مدتی همان مردم اعلام می‌کنند چرا ظرفیت‌های مشارکت اجتماعی در جامعه تشکیل نمی‌شود.

 

عضو شورای شهر تهران افزود: در بعضی از موارد ما شاهد هستیم ظرفیت‌ها در جامعه به‌وجود نمی‌آید و شهروندان همواره از این موضوع گله‌مند هستند که چرا این ظرفیت‌ها شکل نمی‌گیرد و ما امروز شاهد هستیم فرصت برای مشارکت مردم در مدیریت شهری ایجاد شده است.

 

نژاد بهرام ادامه داد: انتخابات شورایاری‌ها یک فرصت و ظرفیت مناسب است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانندبا حاکمیت تعامل داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: به مرور زمان در ۱۶ سال گذشته شورایاری‌ها به بخشی از مدیریت شهری تبدیل شدند و پس از ۱۶ سال سابقه در حال حاضر کل حاکمیت پذیرفته است که در کنار نهادی مانند شورا شورایاری‌ها هم بتوانند فعالیت کنند.

 

نژاد‌بهرام افزود: می‌توان از این ظرفیت شکل گرفته استفاده کرد و یا بالعکس آن می‌توان به جای استفاده از این فرصت با مطرح کرن مسائل حاشیه‌ای این ظرفیت را به حاشیه برد.

 

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد مردم و علاقه‌ای که آن‌ها برای تصمیم گیری در مدیریت شهری دارند انتخابات شورایاری‌ها فرصتی است که مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و از درون این فرصت فرصت‌های جدیدی را به وجود آورد.

 

نژاد‌بهرام گفت: در حدود ۳۵۴ محله در ۱۶۷ بلوک شهری در تهران وجود دارد که هر منطقه بالغ بر ۱۸۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن و در هر منطقه ۱۰ تا ۱۲ محله وجود دارد و این نکته قابل تامل است، محله‌های پایتخت محل اسکان مردمی است که بهتر از فرد دیگری می‌دانند محله آن‌ها از چه مشکلی رنج می‌برد.

 

وی تصریح کرد: روی صحبت امروز من بانوان و جوانان هستند که پیش‌تر به دنبال ایجاد عرصه برای مشارکت در مدیریت شهری بودند و امروز به آن‌ها اعلام می‌کنم که انتخابات شورایاری‌ها عرصه حضور شماست که مشکلات محله را شناسایی کنید و به عنوان حلقه وصل مدیریت شهری با محله ایفای نقش کنید.

 

نژاد‌بهرام خاطر نشان کرد: امروز نوبت جوانان و بانوان است که از ظرفیت‌های شورایاری استفاده کنند و راهکار‌های خود را برای داشتن محله‌ای بهتر و رونق آن ارائه دهند و شما پاسخ دهید که چه کسی بیشتر از زنان و جوانان در محله‌ها حضور دارند؟

 

وی ادامه داد: پدران که بیشتر خارج از محله و در محل کسب و کار خود در حال فعالیت هستند و این زنان و جوانان هستند که بیشترین وقت خود ر در محله‌ها سپری می‌کنند و می‌توانند به عنوان مرجعی برای معرفی و حل مشکلات محله‌ها به حساب آیند و باید اعلام کرد هیچکس بهتر از آن‌ها دغدغه رفع مشکلات محل را ندارد.

 

نژاد بهرام ادامه داد: علت حساسیت بانوان این است که خانواده خودش در آنجا زندگی می‌کند و این جمله قابل قبول نیست که بسیاری از افراد اعلام می‌کنند که در بین افراد خانواده آن‌ها نسبت به محله در اولویت است، زیرا محله همان مکانی است که خانواده در آنجا زندگی می‌کند.

 

نژاد‌بهرام در پاسخ به این سوال که تا به امروز آخرین آمار ثبت نام کنندگان نامزد‌های انتخابات شورایاری‌ها چه میزان است، گفت: طبق آخرین آمار‌هایی که من تا ۲ روز پیش آقای مسجدجامعی اعلام کردند رقمی بالغ بر ۱ هزار و ۵۰۰ نفر تا به امروز برای انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کردند.

 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه مردم ما عادت کرده‌اند که همه مسائل را از حاکمیت موجود بخواهند و این باور باعث شده فاصله زیادی بین مردم و دولت ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: مردم بر این باورند که تمام مشکلات شهری را باید مدیریت شهری حل و فصل کند به طوری‌که اگر برفی شروع به بارش می‌کند مردم منتظر می‌مانند تا درختان جلوی منزل آن‌ها را نیز مدیریت شهری از برف پاک کنند.

 

نژاد‌بهرام خاطر نشان کرد: متاسفانه مدیریت شهری مردم را به این اخلاق عادت داده است که شهروندان حل همه مشکلات را از مدیریت شهری و حاکمیت بخواهند

 

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش ریش سفیدان محله در شورایاری‌ها افزود: چه ایرادی دارد ریش سفیدانی که احترام آن‌ها برای ساکنان یک محله واجب است در انتخابات شورایاری‌ها حضور پیدا کنند و به عنوان حافظه زنده محله به عنوان حلقه واسط محله با مدیریت شهری قرار بگیرند.

 

وی ادامه داد: ریش سفیدان در کنار جوانان می‌توانند ترکیبی را به‌وجود آورد که در نهایت فضای تبادل تجربه را در محله ایجاد کنند.

 

نژاد‌بهرام تاکید کرد: این شکل ورود افراد با تجربه در کنار جوانان می‌تواند شکاف ایجاد شده بین مردم و مدیریت شهری را پر کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: