• جمعه ٧ تير ١٣٩٨-١٦:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٨٠
نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها در پاسخ به انتقادات مطرح کرد:

شورایاری را از سیستم شهری بگیرید از تهران چیزی باقی نمی ماند

چند روز از ثبت نام کاندیدای شورایاری در پنجمین دوره می گذرد اما همچنان نحوه فعالیت شورایاری ها در هاله ای از ابهام است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار اجتماعی برنا؛" شورایاران حق دخالت در امور مالی و اجرایی شهرداری را ندارند و تنها مدیران شهری وظیفه دارند به حرف های آنان گوش بدهند! " گفته هایی که روز گذشته معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد. هزینه برای انتخابات تنها برای گوش دادن مدیران! 

 

فعالیت شورایاران آنچنان مشخص نیست و تنها برای نقش مشورتی به رقابت می پردازند. با این حال شهردار تهران در مصاحبه ای عنوان کرده که" تلاش کنیم تا افراد باکیفیت، متدین و متخصص نامزد شوند زیرا اگر این حساسیت وجود نداشته باشد ممکن است شورایاری‌ها تبدیل به مشاوران املاک شوند." نداشتن عملکرد مشخص و عدم شفافیت دو علل مهم ابهام در فعالیت شورایاری ها است. برای پاسخ به این ابهامات به سراغ آرش حسینی میلانی؛ رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران رفتیم.

 

وی در رابطه با تنها وظیفه شورایاری ها یعنی مشورت به مدیران شهرداری به برنا گفت: مشورت مسئله ی مهمی است و اگر مشورت نبود اساسا شورا شکل نمی گرفت و این رویکرد ابعاد مختلفی دارد.

 

حسینی میلانی در خصوص ابعاد مشورت شورایاری ها اضافه کرد: یک مشورت از جنبه ی این است که بهترین مسیر و گزینه برای تصمیم در محلات اتخاذ شود که دریافت بهترین مسیر نیاز امروزه شهرداری است و از طریق شورایاری ها امکان پذیر است. در بسیاری از پروژه ها باید نظر مردم خواسته شود تا آن پروژه پایدار شود.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر ساختار شورایاری را از سیستم شهری بگیرید از تهران چیزی باقی نمی ماند. در سایر کلان شهرهای دنیا نیز همین ساختار وجود دارد.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران عنوان کرد: مردم در کشورهای پیشرفته قدرت انتخاب در سطح محله را دارند. در حال حاضر گام اول هستیم که این گام 20 سال زمان برده است و برای فعالیت شورایاری ها دستگاه ها و نهاد های مختلف باید قانع شوند.

 

حسینی میلانی در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی از شورایاری ها تخلفات زیادی داشتند، عنوان کرد: به فساد در شورایاری ها اصلا اعتقاد ندارم. شورایاری ها افراد زحمتکش داوطلبی هستند.

 

وی اضافه کرد: ممکن است در هر گروهی افراد متخلف وجود داشته باشد. کما اینکه در میان پرسنل خدوم شهرداری این اتفاق رخ می دهد.

 

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها افزود: سعی کردیم رابطه مالی شورایاری ها با سیستم شهرداری شفاف شود. در حال حاضر در حال اصلاح اساسنامه هستیم. امیدواریم با کمک دوستان در شهرداری، مدیریت مالی داخل ستاد مدیریت محله کاملا مکانیزه و شفاف شود که منافع این کار معلوم شده تا برای محله صرف شود تا خدایی نکرده در جای دیگر صرف نشود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: