• يکشنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٨-١٤:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٨٦
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

توسعه عرصه‌ عمومی توجه به مصادیق عدالت اجتماعی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح پروژه های مهم در شهر طی ماه های گذشته، گفت: افزایش فضاهای عمومی در کلان شهری مثل تهران و توسعه عرصه‌های عمومی از مصادیق عدالت اجتماعی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری مهر، علی اعطا در مراسم افتتاح باغ هنر در اراضی عباس‌آباد گفت: در ماه‌های اخیر شاهدیم که پروژه‌های بسیار مهمی در شهر به بهره‌برداری رسیده است. بحث اراضی عباس‌آباد بحثی است که از دهه پنجاه آغاز شده است و موضوع مهمی بوده که توجه ملی را می‌طلبیده است.

وی افزود: همواره به این مجموعه توجه ویژه‌ای شده است. هر چند در برخی دوره‌ها نوع برنامه‌ریزی تغییر کرده است، اما در دهه گذشته بر اساس طرح جامعی مسیرش را ادامه داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در بحث افزایش فضاهای عمومی در کلان شهری مثل تهران باید توسعه عرصه‌های عمومی را توجه به مصادیق عدالت اجتماعی بدانیم.

اعطا افزود: هر اقدامی برای عرصه‌گشایی به نفع شهروندان می‌تواند در راستای تحقق عدالت اجتماعی معنا شود، اما نکته‌ای که نباید فراموش شود بحث مدیریت عرصه عمومی است.

وی تصریح کرد: شاهدیم که برخی از فضاهای شهری به دلیل نداشتن مدیریت درست تبدیل به یک فضای دارای کج کارکردی می‌شود و باید به این موضوع توجه کرد. لازم است شهرداری برای مدیریت فضای عمومی فکری کند و این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در ماده ۴۸ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران به توسعه فضاهای شهری توجه شده است و امیدواریم شهرداری تهران برای تحقق این ماده تلاش مضاعفی داشته باشد

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: