• شنبه ٢٦ مرداد ١٣٩٨-٠٩:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٨٢
علی اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم :

دستفروشی در مترو می‌تواند امنیت مسافران را به خطر اندازد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دستفروشی در مترو علاوه بر سد معبر، امنیت مسافران را نیز به خطر می‌اندازد، گفت: بی‌توجهی شهرداری به این موضوع پذیرفتنی نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره گسترش پدیده دستفروشی در سطح ایستگاه‌ها و سکوهای مترو اظهار کرد: دستفروشی در مترو مسئله پیچیده‌ای است و نمی‌توان انتظار داشت که دستوری داده شود تا مترو از دستفروشان پاکسازی شود.

وی افزود: دستفروشی در سطح پیاده‌روها و مترو مانند قانون ظروف مرتبطه است؛ هر چقدر در سطح شهر این پدیده که به دلیل عوامل اقتصادی و اجتماعی متعدد ایجاد شده، گسترش پیدا کرده، در مترو هم به همان صورت گسترش پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که میان نحوه مواجهه با دستفروشی در خیابان و دستفروشی در مترو تفاوت وجود دارد؛ درست است که ما در بحث فضای شهری از حقوق عمومی شهروندان برای سهولت پیاده‌روی در پیاده‌روها صحبت می‌کنیم و معتقدیم دستفروشی نباید موجب سد معبر شود اما در مترو نیز علاوه بر اینکه موضوع سد معبر مطرح است، مسئله اصلی ایمنی مسافران است.

اعطا خاطر‌نشان کرد: ممکن است بر اثر سد معبری که در محیط مترو رخ می‌دهد امنیت مسافران به خطر بیفتد؛ این مطلب اهمیت جدی‌ دارد و بی‌توجهی به آن از سوی شهرداری پذیرفتنی نیست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: