• چهارشنبه ٩ مرداد ١٣٩٨-١١:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٧٤
صدراعظم نوری در گفتگو با آنا:

خودروهای فرسوده تهران تا ۳ سال آینده به ۴۷۸ هزار دستگاه می‌رسد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: میزان خودروهای فرسوده در تهران تا سال ۱۴۰۱ به ۴۷۸ هزار خودرو می‌رسد، در حالی‌که این میزان در سال ۹۶ حدود ۱۵۱ هزار دستگاه بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با نقش خودروهای فرسوده در آلودگی شهر تهران اظهار کرد: خودروهای فرسوده و بحث حذف آن از چرخه حمل و نقل از مواردی است که از سوی شورای اسلامی شهر تهران با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در ادامه در ارتباط با سهم آلودگی وسایل حمل و نقل در شهر تهران پرداخت و گفت: خودروهای سنگین و موتورسیکلت به‌ترتیب ۸۵ و ۱۲ درصد در آلودگی شهر تهران نقش دارند و با توجه به این‌که به‌طور کلی وسایل نقلیه فرسوده باعث تولید فزاینده ذرات معلق زیر ۲,۵ میکرون است در تلاش هستیم خودروهای کاربراتوری و همچنین خودروهای فرسوده را که به نوعی با شهرداری تهران مرتبط است را از چرخه حمل و نقل خارج کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند رو به رشد خودروهای فرسوده در شهر تهران، گفت: در سال ۹۶ میزان خودروهای فرسوده ۱۵۱ هزار دستگاه بوده که این میزان در سال ۹۷ و ۹۸ به ترتیب به ۱۸۴ هزار و ۲۲۱ هزار دستگاه رسیده است.

صدراعظم نوری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان خودروهای فرسوده در شهر تهران در سال ۹۹ به ۲۷۲ هزار و ادامه این روند در سال ۱۴۰۱ به عدد ۴۷۸ هزار دستگاه برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم علاوه بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و تاکسی، حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم هر چند تمام اقدامات در حوزه حمل و نقل در حیطه فعالیت شهرداری تهران نیست و سایر دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها در حیطه دولت نیز در این راه می‌بایست تسهیلات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: