• سه شنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٨-١٤:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٧٢
زهرا صدراعظم نوری در گفت‌‌وگو با رادیو صبح و گفت‌وگو:

حفاظت از باغات تهران باید نهادینه شود

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره همراهی مجلس در این ارتباط با شورا گفت: در این موضوع همراهی مجلس و به ویژه فراکسیون امید خیلی موثر بوده و کمک بسیاری به شورا کرده و همیشه پشتیبان بوده‌اند.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری طی گفت‌وگویی با رادیو صبح و گفت‌وگو درباره تعیین تکلیف 62 پرونده برج_ باغ گفت: از سال 86 تا 96 یعنی ده سال، حدود 128 هکتار از باغ‌های شهر تهران از بین رفت و نابود شد. در همین راستا شورای شهر پنجم برای حفاظت از باغات مصوبه برج_باع را لغو و خانه باغ را تصویب کرد و خوشبختانه شورای عالی شهرسازی و معماری هم اخیرا ماده 14 قانون زمین شهری را که در همین ارتباط بود به تصویب رساند و ابلاغ کرد. 

او ادامه داد: از گذشته تقریبا 473 پرونده برای دریافت مجوز ساخت تشکیل شده بود که همگی باغ بودند. شورای پنجم بعد از لغو مصوبه برج_باغ این 473 پرونده را مورد بررسی قرار داد. طی بررسی‌ها مشخص شد که به حدود 411 پرونده به هیچ عنوان نباید مجوز ساخت داده شود و فقط 6پرونده قابل تامل هستند.

نوری با تاکید بر این موضوع که لزوما مطابق با مصوبه شورا برای این 62 پرونده مجوز ساخت صادر نمی‌شود، اظهار کرد: این پرونده‌ها باید در کمیته فنی باغ مورد بررسی قرار گیرد و اگر شرایط داشته باشند می توانند پروانه بگیرند. این 62 پرونده، پرونده هایی هستند که کل عوارض صدور پروانه را به صورت سیستمی پرداخت کرده اند؛ بنابراین در کمیته فنی باغ مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نوری اضافه کرد: شورا برای شهرداری تکلیف کرده که اگر پلاکی ارزش اکولوژیک داشته باشد، یعنی پلاک‌هایی که پوشش گیاهی زیادی دارند و ارزشمند هستند، تملک کند یا با توافق با مالکان کرده تا هیچ گونه ساخت و سازی در آنجا انجام نگیرد. اگر شهرداری مجوز ساخت ندهد برای مالکین بهتر است که توافق کنند و این امتیاز را روی یک پلاک دیگر که باغ نیست ببرند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره همراهی مجلس در این ارتباط با شورا گفت: در این موضوع همراهی مجلس و به ویژه فراکسیون امید خیلی موثر بوده و کمک بسیاری به شورا کرده و همیشه پشتیبان بوده‌اند. ان شاالله در این موضوع هم مشکلی نخواهیم داشت و با هماهنگی دوستان بتوانیم مسائل را بهتر مدیریت کنیم.

نوری در پایان تاکید کرد: اقدامی که شورای شهر تهران کرد در راستای حفظ باغات و فضای سبز شهر تهران بوده و یک اقدام انقلابی است که بعد از گذشت ده‌ها سالی که از تخریب باغ‌ها می‌گذرد انتظار می‌رود افکار عمومی، مجلس و دستگاه های مختلف به ویژه دستگاه قضایی از این اقدام حمایت و پشتیبانی کنند تا به یاری خدا این کار به ثمر نشیند و حفظ باغ های شهر تهران نهادینه شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: