• سه شنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٨-٠٨:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٦٢
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری :

اتوبوس‌های برقی در راه تهران/ عضو شورای شهر تهران: اتوبوس‌های باتری دار در راستای حمل و نقل پاک هستند

در میان تمام گفت‌وشنودهایی که از جانب مسئولان حوزه شهری به گوش می رسد، مساله حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاییست که هم ذهن مسئولان و هم شهروندان را درگیرخود کرده است. پایتخت نشینان اما به چند دلیل بیشتر از سایر شهروندان در کلانشهرها درگیر این معضل کلان هستند، آن‌ها که بدلیل ازدیاد جمعیت و بحران ترافیک پیش از سایر شهروندان کلانشهرهای ایران به حمل و نقل عمومی اهمیت می‌دهند و البته بیش از سایرین هم کمبود و نقص و عیب سیستم حمل و نقل عمومی برایشان آزاردهنده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره اتوبوس‌های برقی که قرار است در شهر تهران جایگزین حمل و نقل فعلی شوند گفت: این اتوبوس‌ها برقی نیستند و باتری دار هستند و صرفا به اتوبوس‌های برقی معروفند.

وی درباره چرایی جایگزینی این اتوبوس‌ها در شهر گفت: اتوبوس‌های برقی یا اتوبوس‌های پاک در راستای حمل و نقل پاک است. حمل و نقل پاک جزو برنامه های سوم توسعه شهرداری تهران است و از سیاست‌هایی است که شورای شهر هم بر آن تاکید دارد. این به شهرداری تهران هم ابلاغ شده است و تاکید شده که از این نوع اتوبوس‌ها استفاده شود.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا این اتوبوس‌ها همان اتوبوس‌های برقی هستند که در دهه هفتاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند گفت: خیر، این اتوبوس‌ها باتری دار هستند و تابه حال در شهر نبودند و به طور کلی با آن نوع برقی که پیشتر در شهر بودند، متفاوت هستند و صرفا به برقی مشهورند.

وی درباره زمان اجرایی شدن این طرح و مکاتبات احتمالی با شهرداری تهران نیز تاکید کرد: زمان اجرایی شدن این طرح با شهرداری تهران است و ما درباره زمان نهایی آن اطلاعی نداریم، آقای حناچی درباره این طرح مواردی برای اظهار نظر برای کمیسیون ما ارسال کردند. ما به طور کلی موافق این طرح هستیم و آن را در راستای حمل و نقل پاک می‌دانیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: