• سه شنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٨-٠٨:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٦٠
زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۹۷ درصد دام‌های عرضه شده سالم بودند/ شهرداری تهران ۲۱ جایگاه موقت عرضه دام زنده دایرکرده است

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره عرضه و ذبح دام قربانی در پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازدید امروز خود از جایگاه عرضه دام در منطقه ۲ تهران گفت: یکی از اقدام‌های خوب شهرداری تهران که سال‌ها آن را انجام می‌دهد دایر کردن جایگاه عرضه دام زنده به شهروندان است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر با اشاره به آمار جایگاه‌های موقت عرضه دام زنده در پایتخت، تصریح کرد: شهرداری تهران ۲۱ جایگاه موقت عرضه دام زنده را در کنار ۳ جایگاه دائم خود برای رفاه حال شهروندان دایر کرده که بیشترین فراوانی آن در مناطق ۲،۴ و ۵ تهران است.


نوری با تأکید بر اقدام‌های خوبی که در جایگاه‌های عرضه دام زنده از سوی شهرداری انجام شده است، بیان کرد: در تمام جایگاه‌ها دامپزشک مستقر است تا شرایط سلامت دام را قبل از ذبح و بعد از ذبح بررسی کند تا گوشت تحویلی به مردم در شرایط سالم باشد و در کنار آن‌ها روحانیون نیز حضور دارند تا ذبح دام بصورت شرعی انجام شود.

او با اشاره به این نکته که اگر دام در معاینه‌های اولیه بیمار تشخیص داده شود از جایگاه خارج و اجازه ذبح آن داده نمی‌شود، بیان کرد: در گزارش‌های ارائه شده تا به این ساعت ۹۷ درصد دام‌های عرضه شده سالم و تنها ۳ راس دام از لحاظ امحا و احشا بیمار بودند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر با اشاره به ساعت شروع به فعالیت جایگاه‌های عرضه دام گفت: از دیروز و از ساعت‌های ابتدایی امروز فعالیت جایگاه‌های عرضه دام آغاز شد که همین اقدام رضایت شهروندان را در پی داشت.

او با تاکید به تهیه دام از جایگاه‌های مجاز عرضه دام، تصریح کرد: طبیعی است که شهروندان در مقابل هزینه‌ای که برای خریداری دام انجام می‌دهند توقع دریافت گوشت سالم داشته باشند از این رو برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها لازم است شهروندان دام خود را از جایگاه‌های مورد تایید شهرداری تهران تهیه کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: