• دوشنبه ٧ مرداد ١٣٩٨-١١:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٣٨
حجت نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا :

درگیری‌های اطراف صندوق‌ها نمی‌تواند تردیدی در صحت انتخابات شورایاری‌ها ایجاد کند

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مداخلات و درگیری‌هایی در اطراف صندوق‌ها در برخی از حوزه‌های انتخابات شورایاری‌ها رخ داد که این موضوع نمی‌تواند تردیدی در صحت برگزاری انتخابات محسوب شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با صحت پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها که روز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری شفاف و رأی‌گیری الکترونیکی که باعث کمترین میزان دخالت انسانی در فرآیند انتخابات بود باعث شد شائبه‌ها در ارتباط با صحت روند انتخابات کم شود.

وی تصریح کرد: البته مداخلات و درگیری‌هایی نیز در برخی از حوزه‌ها در اطراف صندوق‌ها وجود داشته که این موضوع به‌طور طبیعی نمی‌تواند متوجه برگزارکنندگان باشد و به‌عنوان شائبه یا تردید در برگزاری انتخابات محسوب شود.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که این نوع اختلافات باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد، در خصوص اظهارات سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر این‌که رأی‌دهی اتوبوسی تخلف نیست نیز گفت: آنچه تا کنون رخ نداده و در این بخش ما را دچار مشکل کرده این است که ما در ارتباط با شورایاری‌ها قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی نداریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما در ارتباط با انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی قانون داریم که این جزئیات و موارد مختلف که مصادیق تخلفات را مشخص می‌کند در آن دیده شده و ما نیز در صورتی‌که بخواهیم از مباحث ابهام‌آمیز و شائبه‌ها دوری کنیم حتماً باید قانون از سوی مجلس وضع شده و جزئیات را در آن مشخص کرده باشد.

نظری خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که قانونی در خصوص انتخابات شورایاری‌ها مصوب نشود نمی‌توان گفت چه چیزی شائبه هست یا نیست و تنها ملاک ارزیابی آن اساس‌نامه، آئین‌نامه یا دستورالعمل‌های مربوط به آن است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: