• شنبه ٥ مرداد ١٣٩٨-١٠:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥١٧٦
نظری در گفتگو با آنا:

استقبال از انتخابات شورایاری‌ها کمتر از دوره گذشته بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: استقبال از پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران کمتر از دوره گذشته بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،حجت نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها اظهار کرد: با توجه به این‌که ساعت برگزاری انتخابات به پایان رسیده دیگر امکان ورود افراد جدید برای رأی‌گیری به مراکز اخذ رأی وجود ندارد و تنها افرادی که در صف حضور دارند امکان رأی دادن دارند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰۸ هزار نفر در این دوره انتخابات شورایاری‌ها شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان رأی‌گیری این عدد به ۵۱۰ هزار نفر برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران وی با بیان اینکه در برخی از شعبی که فرآیند انتخابات به پایان رسیده شمارش آرا آغاز شده است گفت: شمارش آرا با آنچه که تا پیش از این تصور می کردیم متفاوت است و سیستم خود آرای اخذ شده را تجمیع و در قالب صورتجلسه‌ای ارائه می‌دهد.

نظری در ارتباط با میزان مشارکت مردم در انتخابات شورایاری‌ها گفت: با توجه به از بین رفتن بخشی از جذابیت‌های حضور در شورایاری‌ها و همچنین کاهش همکاری دستگاه‌های اجرایی که در دوره های قبل در انتخابات شورایاری‌ها مشارکت می‌کردند، شاهد کاهش حضور در انتخابات نسبت به دوره قبل بودیم.

وی تصریح کرد: البته عدد شرکت‌کنندگان حاضر در انتخابات شورایاری‌ها تا پایان امشب شاید به عدد شرکت‌کنندگان در انتخابات در دوره قبلی برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شرکت‌کنندگان در مناطق ۴، ۱۵ و ۵ بیشترین مشارکت را در انتخابات این دوره شورایاری‌ها داشته‌اند که البته اگر این میزان را برحسب میزان جمعیت این مناطق و سایر شاخص‌ها در نظر بگیریم ممکن است تغییراتی در این رتبه‌بندی ایجاد شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: