• سه شنبه ١٦ خرداد ١٤٠٢-١٢:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٦٤
شمس‌احسان تاکید کرد؛ 4-152

لزوم حفظ سرمایه های اجتماعی فعال و باسابقه سرای محلات

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاخیر در تعیین تکلیف نظام نامه مشارکت محله ای بر لزوم حفظ سرمایه های اجتماعی فعال و باسابقه سرای محلات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود ضمن گرامی‌داشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) احیاگر مشارکت همه‌جانبه مردم در دو بعد شکل‌گیری نظام اسلامی و اداره آن بودند. 
شمس‌احسان همچنین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قیام پانزده خرداد، گفت: قیام ۱۵ خرداد یادآور مشارکت خودجوش و مردمی آنها در دفاع از ولایت فقیه زمان خود، الگوی مردم¬¬پايه در اداره امور نظام است. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم حفظ سرمایه¬‌های اجتماعی فعال و باسابقه سرای محلات گفت: با توجه به تجربه 14 ساله مدیریت شهری در رویکردهای محله محوری و شهروندمداری که با اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان "ساماندهی مشاركت‌های اجتماعي در محلات شهر تهران" از سال 1388شروع شده است. 
شمس‌احسان اضافه کرد: با تصویب مصوبه "نظامنامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری" در دوره ششم تثبیت شده است انتظار می رود که از اقدامات سلیقه‌ای بدون در نظر گرفتن پشتوانه و سرمایه اجتماعی کسب شده در طول این دوره 14 ساله به بهانه واهی اجرای مصوبه اخیر شورا جلوگیری شود. 
وی افزود: بر اساس گزارش‌‌های موجود، پایان همکاری ناگهانی با برخی مدیران بدون طی مراحل حقوقی و قانونی از طرف ستاد مشارکت‌های محله¬‌ای برخی مناطق در حال انجام است. 
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران وفق ماده سوم و چهارم مصوبه "نظامنامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری" بر لزوم جلوگیری از اقدامات سلیقه ای تا تعیین تکلیف دستورالعمل های اجرایی مربوطه اقدام شود. 
وی گفت: بر اساس مفاد تبصره هشتم بند 4-2 مصوبه شورا، شرایط وچگونگی انتخاب، عزل، وظایف، اختیارات و مدت زمان مدیریت مدیران محله طبق دستورالعملی است که توسط شهرداری تهران تهیه و به تصویب ستاد هماهنگی محله ای شورای اسلامی شهر تهران برسد، لذا اقدامات به این‌گونه معاونت فرهنگی و اجتماعی باید بعد از تایید تصویب این دستورالعمل‌ها باشد.  
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات باعث تخریب سرمایه اجتماعی مدیریت شهری بوده و باعث از بین رفتن انگیزه نیروهای باسابقه و فعال در اجرای برنامه های مرتبط با مشارکت شهروندان در سرای محلات می شود. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ضرورت دارد گزارش مستمر از نحوه عملیاتی کردن مصوبه شورای ششم با حفظ دستاوردهای اجرای مصوبه قبلی شورا از سال 1388 تاکنون ارائه شود  و خارج از چارچوب مقررات مذکور اقدامی صورت نپذیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: