• شنبه ١٣ خرداد ١٤٠٢-١٨:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٥٢
سوده نجفی؛

توجه امام خمینی(ره) به جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه های کشور در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد بر ارتباط دو سویه قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی به همت جوانان و نوجوانان و نگاه ویژه امام راحل به این قشر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار پانا عنوان کرد: قیام تاریخی 15 خرداد مقدمه ای بر شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی بود؛ امام خمینی(ره) در سخنانی که در 13 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه داشتند که به دستگیری ایشان منجر شد و به دنبال آن راهپیمایی و تجمع مردم در برخی از شهرها به ویژه قم، تهران و ورامین نسبت به این اقدام، زمینه شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد را باید نقطه عطف تاریخ مبارزه های مردمی دانست؛ خاطرنشان کرد: رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) در این ایام و مقاومت و حمایت مردم از امام راحل(ره) شرایطی را به وجود آورد که سالها بعد در اثر همین قیام و اقدامات؛ سرانجام در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی خود رسید‌.

نجفی در ادامه افزود: مهمترین دستاورد قیام 15 خرداد وحدت و اتحاد مردم بود که برای رسیدن به آرمان های خود ایستادگی کردند و همین مقاومت و حرکت انقلابی در 22 بهمن 57 تجلی یافت و به منصه ظهور رسید.

سوده نجفی با اشاره به توصیه امام خمینی (ره) به جوانان گفت: یکی از توصیه های امام عظیمالشأن انقلاب (ره) جلوگیری و تخریب برنامه ها وتلاش های دشمن برای ناامید کردن جوانان و انکار پیشرفت‌های عظیم ملت ایران بود که امروز ما می بینیم که بعد از گذشت چهار دهه، دشمن همچنان بر همان برنامه خود تأکید دارد، اما جوانان غیور ایران اسلامی با اتکا به خودباوری و استفاده از ظرفیت های داخلی کشور هر روز در عرصه های مختلف، پیشرفت های شگرفی کسب می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه امام راحل(ره) به جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه های کشور در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و نمی توان شجاعت های جوانان و نوجوانان را در ایام انقلاب انکار کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: با تکیه بر توصیه ها و ادامه توجه ویژه امام (ره) به جوانان، امروز می توان بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آمد؛ جوانان در این سالها نشان دادند که پای آرمان های خود ایستاده و با همین روحیه توانسته اند بسیاری از مشکلات کشور را به صورت علمی حل و فصل نمایند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: