• شنبه ١٣ خرداد ١٤٠٢-١٥:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٥١
معدنی پور در شورای معاونین‌ و مدیران شهرداری منطقه ۲ مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح و ارتقای ساختار حوزه فرهنگی و اجتماعی مناطق/ شهرداری مکلف به ایجاد زیرساخت های مناسب برای بانوان است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی در ماموریت های تخصصی تاکید کرد و خواستار اصلاح و ارتقای ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی در مناطق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در شورای معاونین و مدیران منطقه 2 شهرداری تهران با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده درخصوص طرح ساماندهي دره فرحزاد از اهتمام ویژه منطقه ۲ در اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی تقدیر کرد و گفت: ساماندهی و اقدامات قرارگاهی که در طرح دره فرحزاد با اهتمام شهرداری مناطق ۲ و ۵ صورت گرفته است، ستودنیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح های اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تصریح کرد: توجه به پروژه های اکوپارک و پل تندرستی نشانه اهتمام شهرداری این منطقه به حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی افزود: نقش این حوزه در تمام ماموریت های تخصصی دیگر شهرداری موضوعیت دارد. توجه به کالبد شهر مستلزم پیوست های اجتماعی و فرهنگی است به طوریکه که اگر به حوزه فرهنگی و اجتماعی بی توجهی شود زیرساخت های دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت.

معدنی پور ادامه داد: عدم موفقیت در رفع معضلات مربوط به ترافیک و آلودگی هوا به علت بی توجهی به آموزش های شهروندی است. به همین خاطر همواره باید اقدامات مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی در اولویت ماموریت ها باشد، که این امر با همکاری حوزه های دیگر محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر معاونت مالی و اقتصادی در مناطق در تخصیص نقدینگی ها اهتمام نداشته باشد امور مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی پیش نمی رود. از این رو ضروریست با تزریق نقدینگی به موقع به این حوزه کمک شود.

معدنی پور با بیان اینکه کیفیت برنامه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی مهم است، اظهار کرد: اگر به کیفیت برنامه ها توجه نشود، اثربخشی لازم به دست نمی آید. لذا یکی از وظایف ما در کمیسیون ارزیابی همین اثربخشی ها است. 

وی با اشاره به حوزه تخصصی فرهنگی و اجتماعی گفت: در این حوزه علاوه بر تحصیلات مرتبط نیازمند تجربه هستیم چراکه این حوزه دائما درحال تغییر است و باید همیشه خود را بروز کند و تجربه می تواند در بروزرسانی موثر باشد.

معدنی پور با اشاره به عقب ماندگی های موجود در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: متاسفانه اصحاب فرهنگ و متولیان حوزه اجتماعی به دلیل بی توجهی به تغییرات مداوم حوزه فرهنگی و امور اجتماعی، نسبت به مدیریت تغییرات در این حوزه غافل شده و از آن عقب ماندند.

وی با بیان اینکه نباید حضور بانوان را در جامعه نادیده بگیریم، افزود: مناسب سازی فضاهای شهری در حوزه زنان و ایجاد سرانه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی مورد نیاز این حوزه، باید در اولویت قرار بگیرد چراکه یکی از تکالیف شهرداری ایجاد زیرساخت های مناسب برای بانوان است.

معدنی پور با اشاره به خدمت دهی تمام وقت پرسنل حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: باید به نیازهای پرسنل این حوزه که اساسا تعطیلاتی ندارند، بیشتر توجه شود.

 وی با طرح این سوال که برای افزایش انگیزه پرسنل این حوزه چه اقداماتی صورت گرفته؟ گفت: چرا در بحث اضافه کاری، پرسنل حوزه فرهنگی و اجتماعی که عمده فعالیتشان در ایام تعطیل است، نادیده گرفته می شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم‌ توجه ویژه به مادران شاغل بیان کرد: یکی از احکام برنامه چهارم شهرداری تهران مقوله طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری است. درصورتی که در مجموعه شهرداری، مادران شاغل از نبود مهدکودک در محل کار رنج می برند.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مقوله ازدواج آسان تاکید کرد: ضمن توجه به ترویج ازدواج آسان در بین شهروندان و ارائه خدمات لازم، باید در این خصوص به پرسنل شهرداری هم توجه شود و حوزه منابع انسانی و برنامه ریزی شهرداری و مناطق باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

معدنی پور درخصوص تخصیص بودجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد: با اهتمام کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و اعضای شورای شهر تلاش شد تا بودجه امسال حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداري تهران به رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال گذشته برسد و ۱۰ درصد از سرجمع بودجه شهرداری را بخود اختصاص دهد.

وی درخصوص درخواست شهردار منطقه دو نسبت به‌ تخصیص اعتبار موردنیاز برای ايجاد پردیس خانواده و محله شهر دوستدار کودک گفت: در راستای تحقق احکام برنامه چهارم در حوزه خانواده و کودک در خصوص مطالبه و تحقق این دو موضوع مورد درخواست منطقه در کمیسیون تلاش خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد مسجد محوری، تکمیل مساجد نیمه تمام و در تعهد شهرداری را در اولویت خواند. 

وی درخصوص مشکلات مربوط به واگذاری املاک حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: براساس مصوبه شورای شهر در این خصوص، طبق بند ج ماده ۶ مصوبه واگذاری املاک به اشخاص حقیقی وحقوقی، درصورت تدوین دستورالعمل های واگذاری املاک فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداري و تصویب آن در شورا، بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

معدنی پور درخصوص مشکلات مربوط به ساختار حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: ساختار حوزه فرهنگی واجتماعی درشهرداری تهران به دلیل گستردگی و تنوع ماموریت‌های این حوزه نیاز به اصلاح و بازنگری و ارتقا دارد و در آن حتما باید به ارتقای مسیر شغلی پرسنل هم توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص تعیین تکلیف اماکن ورزشی مطرح کرد: در پی جلسات متعددی که با شهرداران مناطق در کمیسیون داشتیم، طرح مدیریت و بهره برداری از مجموعه های ورزشی تکمیل و آماده طرح در صحن شوراست.

وی با اشاره به لزوم ایجاد دبیرخانه متمرکز آموزش های شهروندی گفت: ۱۰ درصد از سرجمع درآمد پسماند در بودجه امسال به حوزه فرهنگ سازی و آموزش شهروندی اختصاص یافت.

گفتنی است پیش از این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جمع کارکنان معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 شهرداری تهران حضور یافت و از نزدیک با مشکلات موجود در این بخش آشنا شد. همچنین معدنی پور در پایان بازدید از منطقه ۲ شهرداری تهران با حضور در منزل خانواده شهید سعید قهاری به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: